V pátek 18. června v pražském Kampusu Hybernská se konal 4. ročník konference Novinářské fórum. Akci pořádal Nadační fond nezávislé žurnalistiky, generálním partnerem je Nadace OSF.
Konferenci bylo možné sledovat online, partnerem živého přenosu byla ČTK – Česká tisková kancelář.
ANKETA!
Konference je určena redaktorům, editorům, lidem pracujícím v mediální branži, studentům mediálních oborů, odborné a širší veřejnosti. Hlavním cílem Novinářského fóra je sdílení informací, zkušeností a přístupů.
Na programu byly čtyři panelové debaty se špičkovými novináři a mediálními odborníky. Kromě panelu věnovaného alternativnímu způsobu oslovování čtenářů účastníky proběhla také diskuse o mizející regionální žurnalistice, profesních organizacích novinářů a o tom, jaké důsledky může mít zpoplatňování obsahu.
PLAKÁT S PROGRAMEM KE STAŽENÍ ZDE.
Na den nabitý přednáškami večer navázalo slavnostní předávání Novinářských cen za rok 2020, které se uskutečnilo na letní scéně divadla Jatka 78 – Azyl 78. Nadace OSF během něj již pojedenácté ocenila nejlepší žurnalistické práce, které vznikly v uplynulém roce.
Konferenci zahájí datový analytik, vysokoškolský pedagog a dlouholetý ředitel Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky Josef Šlerka.
V nejmladší generaci stále ubývá lidí sledujících média. Přibyli noví konkurenti jako jsou sociální sítě, Netflix a HBO. Jedním ze způsobů, jak vrátit zpravodajství čtenáře jsou i inovace způsobů vyprávění.
Podle výzkumů lidé o zprávy ze svého okolí stojí, přesto regionálních médií stále ubývá. Jaká je role regionální žurnalistiky a proč je důležitá?
V České republice nefungují novinářská sdružení tak, jak by mohla. Proč se čeští novináři nechtějí organizovat? A to i přesto, že čelí stále silnějšímu tlaku politiků i konkurenci sociálních sítí, blogerů a influencerů. Jaké jsou příčiny a kudy vede cesta z téhle situace ven?
Za poslední dva roky se výrazně zvýšil počet webů, které zpoplatnily svůj obsah. Část lidí si postupně zvykla za svá oblíbená média platit. Většina společnosti však dále konzumuje pouze obsah, který je a vždy bude na internetu zdarma. Toho kvalitního je však i díky zavádění paywallů stále méně. Jaké jsou ekonomické a mimoekonomické dopady zavádění placeného obsahu?
Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.
Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory cookies. Bližší informace o cookies získáte po kliknutí na tlačítko „Detailní nastavení“. Můžete si nastavit, které cookies budeme moci používat nebo nám udělit souhlas s používáním všech cookies kliknutím na tlačítko „Povolit všechny“. Nastavení cookies můžete kdykoliv změnit v zápatí našich webových stránek. Více o ochraně osobních údajů zde.