Vítejte na Mapě médií, projektu Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky. Hlavním posláním je poskytovat objektivní a komplexní přehled o českých médiích, včetně informací o jejich vlastnictví, transparentnosti a míře vlastního originálního obsahu.
Tento nástroj doplňuje projekt MediaRating, který hodnotí dodržování novinářských norem. Zatímco MediaRating přináší detailní hodnocení vybraných titulů, Mapa médií si klade za cíl nabídnout informovaný přehled celkové mediální scény v ČR. Snažíme se tak upozornit média na základní problémy v oblasti transparentnosti vlastnictví a otázky autorství textu, aby se posilovala celková kvalita a důvěryhodnost médií v ČR.
Důraz klademe na základní vlastnickou a redakční transparentnost, oddělení reklamního obsahu od redakčních textů a podíl převzatého obsahu. Věříme v důležitost informovaného výběru a chceme čtenářům nabídnout nástroje, které jim v tomto směru pomohou.
V Mapě médií jsou nyní zpracovány oblasti Zpravodajských a komentářových portálů, Ekonomických a finančních webů, Bulvárních a lifestylových webů a Regionálních webů. Počet oblastí i zařazených médií se dále rozvíjí.