Ekonomické a společenské dopady monopolu Facebooku a Google na tradiční média

Cílem projektu je popsat dopady působení Google a Facebooku na tradiční média a jejich vydavatele. Nejenže Facebook a Google bezplatně využívá obsahu vydavatelů, ale díky svým dalším aktivitám odsává z trhu většinu inzertních příjmů, neplatí v zemích, kde působí, daně a tím získává další výhody, díky kterým ovlivňuje cenu inzerce na trhu. Facebook se chová jako vydavatel ale nemusí se řídit legislativou, která se vztahuje na ostatní vydavatele. Dopady působení Google a Facebooku, které fakticky přejímají roli informačního Gatekeepera a nastolují agendu tzv. Agendasetting, na podobu společenské debaty, za niž ale nepřijímají odpovědnost ani v té podobě, jak ji plní tradiční média.

Ukázka z výstupů (více na Echo24.cz):

Cenzura na internetu. Jak se Google chytil do vlastní pasti

Nesahejte na americké peníze. Mezi USA a Evropou začíná velký střet

Francie kapitulovala před Trumpem

Když tanečky na internetu ohrožují národní bezpečnost

Útěk vpřed. Google ve strachu začíná platit vybraným médiím za články a videa

Podpořte nás. Bez nezávislých médiích se nemůžeme správně rozhodovat.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.