Ekonomické a společenské dopady monopolu Facebooku a Google na tradiční média

Cílem projektu bylo popsat dopady působení Googlu a Facebooku na tradiční média a jejich vydavatele. Nejenže Facebook a Google bezplatně využívá obsahu vydavatelů, ale svými dalšími aktivitami odsává z trhu většinu inzertních příjmů, neplatí v zemích, kde působí, daně, a tím získává další výhody, díky kterým ovlivňuje cenu inzerce na trhu. Facebook se chová jako vydavatel, ale nemusí se řídit legislativou, která se vztahuje na ostatní vydavatele. Dopady působení Googlu a Facebooku, kteří fakticky přejímají roli informačního gatekeepera a nastolují agendu – tzv. agenda setting, na podobu společenské debaty, za niž ale nepřijímají odpovědnost ani v té podobě, jak ji plní tradiční média.

Ukázka z výstupů (více na Echo24.cz):

Cenzura na internetu. Jak se Google chytil do vlastní pasti

Nesahejte na americké peníze. Mezi USA a Evropou začíná velký střet

Francie kapitulovala před Trumpem

Když tanečky na internetu ohrožují národní bezpečnost

Útěk vpřed. Google ve strachu začíná platit vybraným médiím za články a videa

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Cookies

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory cookies. Bližší informace o cookies získáte po kliknutí na tlačítko „Detailní nastavení“. Můžete si nastavit, které cookies budeme moci používat nebo nám udělit souhlas s používáním všech cookies kliknutím na tlačítko „Povolit všechny“. Nastavení cookies můžete kdykoliv změnit v zápatí našich webových stránek. Více o ochraně osobních údajů zde.

Pomáhají ke správnému fungování webových stránek a k přístupu k jejich zabezpečeným částem. Použití těchto cookies není možné odmítnout.

Umožňují analyzovat využívání webových stránek jejich návštěvníky, za účelem jejich vylepšování. Pomáhají nám získat informace o metrikách, počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.