Ekonomické a společenské dopady monopolu Facebooku a Google na tradiční média

Cílem projektu je popsat dopady působení Google a Facebooku na tradiční média a jejich vydavatele. Nejenže Facebook a Google bezplatně využívá obsahu vydavatelů, ale díky svým dalším aktivitám odsává z trhu většinu inzertních příjmů, neplatí v zemích, kde působí, daně a tím získává další výhody, díky kterým ovlivňuje cenu inzerce na trhu. Facebook se chová jako vydavatel ale nemusí se řídit legislativou, která se vztahuje na ostatní vydavatele. Dopady působení Google a Facebooku, které fakticky přejímají roli informačního Gatekeepera a nastolují agendu tzv. Agendasetting, na podobu společenské debaty, za niž ale nepřijímají odpovědnost ani v té podobě, jak ji plní tradiční média.

Podpořte nás. Nastavte si pravidelný dar a podpořte tak nezávislou žurnalistiku v Čechách. Kdy jindy, než právě v této době.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.