Mediální trh se velmi rychle proměňuje a vyznat se v médiích je stále těžší. Ověřené informace vedle dezinformací, tvůrci kvalitního obsahu podle novinářských standardů spolu s pouhými šiřiteli převzatých článků, důvěryhodné zdroje se střetávají s pochybnými a transparentní vydavatelé se ocitají vedle anonymních webů – s tím vším se dnes setkáváme.

Technologické změny několika posledních desítek let vedli k výraznému snížení nákladů na publikování informací a jejich šíření. Masivní rozvoj technologií pak vedl k tomu, že vedle tradičního mediálního byznysu a žurnalistiky dnes na trhu operuje celá řada producentů obsahu, kteří se na něm pouze snaží přímo či nepřímo vydělat. Nejsou to média v tradičním pojetí, pro něž je prioritou vytváření obsahu a která dodržují novinářské standardy. Přitom ale s klasickými médii, které mají výrazně vyšší náklady na svou práci, soupeří o pozornost čtenářů i inzerentů. Patří sem nejen blogy či vlogy, ale také například weby prosazující obchodní či politické zájmy nebo platformy přebírající pouze cizí obsah, ať už jde o jiné weby nebo sociální sítě.

Nová metodika MediaRatingu, která platí od počátku roku 2023, tyto změny reflektuje.

Změny v hodnocení médií vám ve videu pro Seznam.cz představí šéfeditorka homepage Seznam.cz Tereza Strnadová, která zpovídala Petra Orálka, ředitele Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky a Josefa Šlerku, vedoucího projektu MediaRating.

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Cookies

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory cookies. Bližší informace o cookies získáte po kliknutí na tlačítko „Detailní nastavení“. Můžete si nastavit, které cookies budeme moci používat nebo nám udělit souhlas s používáním všech cookies kliknutím na tlačítko „Povolit všechny“. Nastavení cookies můžete kdykoliv změnit v zápatí našich webových stránek. Více o ochraně osobních údajů zde.

Pomáhají ke správnému fungování webových stránek a k přístupu k jejich zabezpečeným částem. Použití těchto cookies není možné odmítnout.

Umožňují analyzovat využívání webových stránek jejich návštěvníky, za účelem jejich vylepšování. Pomáhají nám získat informace o metrikách, počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.