Mediální trh se velmi rychle proměňuje a vyznat se v médiích je stále těžší. Ověřené informace vedle dezinformací, tvůrci kvalitního obsahu podle novinářských standardů spolu s pouhými šiřiteli převzatých článků, důvěryhodné zdroje se střetávají s pochybnými a transparentní vydavatelé se ocitají vedle anonymních webů – s tím vším se dnes setkáváme.

Technologické změny několika posledních desítek let vedli k výraznému snížení nákladů na publikování informací a jejich šíření. Masivní rozvoj technologií pak vedl k tomu, že vedle tradičního mediálního byznysu a žurnalistiky dnes na trhu operuje celá řada producentů obsahu, kteří se na něm pouze snaží přímo či nepřímo vydělat. Nejsou to média v tradičním pojetí, pro něž je prioritou vytváření obsahu a která dodržují novinářské standardy. Přitom ale s klasickými médii, které mají výrazně vyšší náklady na svou práci, soupeří o pozornost čtenářů i inzerentů. Patří sem nejen blogy či vlogy, ale také například weby prosazující obchodní či politické zájmy nebo platformy přebírající pouze cizí obsah, ať už jde o jiné weby nebo sociální sítě.

Nová metodika MediaRatingu, která platí od počátku roku 2023, tyto změny reflektuje.

Změny v hodnocení médií vám ve videu pro Seznam.cz představí šéfeditorka homepage Seznam.cz Tereza Strnadová, která zpovídala Petra Orálka, ředitele Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky a Josefa Šlerku, vedoucího projektu MediaRating.

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.