Podpořte nás
Chci odebírat novinky
30. 11. 2023
Mediální rady

Medialnirady.cz: Vše o mediálních radách na jednom místě

NFNZ aktualizoval web Medialnirady.cz, kde se lze snadno a přehledně dozvědět vše o mediálních radách a současných členech.

Fungování mediálních rad se v říjnu zásadně změnilo. Dosud členy Rady České televize a Českého rozhlasu volili jen poslanci, nově však třetinu vybírají i senátoři. Tím se posiluje nezávislost veřejné služby na politické vůli aktuální vládní většiny v dolní komoře parlamentu.

Mediální rady jsou velmi důležité. Rada České televize, Rada Českého rozhlasu, Rada České tiskové kanceláře jsou podle zákona kontrolní orgány, které vykonávají kontrolu činnosti médií veřejné služby, zatímco Rada pro rozhlasové a televizní vysílání je státní úřad, který dohlíží na dodržování zákona napříč mediálním trhem a uděluje například licence pro vysílání soukromých stanic.

O jejich fungování a pravomocích však není silné veřejné povědomí. Proto NFNZ připravil aktualizovaný web Medialnirady.cz, který podrobně popisuje fungování a pravomoce rad. Dále přináší aktualizovaný seznam členů, a kdo je do rad nominoval.

Nezávislost médií veřejné služby nezaručí to, že se jednou za čas vyberou více či méně hodnověrní radní. Garantovat jejich nezávislost může jen setrvalý zájem veřejnosti jak o samotná média, tak právě i o činnost jednotlivých rad. Náš web Medialnirady.cz snad tomuto zájmu alespoň trochu pomůže,“ říká výkonný ředitel NFNZ David Klimeš.

Cookies

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory cookies. Bližší informace o cookies získáte po kliknutí na tlačítko „Detailní nastavení“. Můžete si nastavit, které cookies budeme moci používat nebo nám udělit souhlas s používáním všech cookies kliknutím na tlačítko „Povolit všechny“. Nastavení cookies můžete kdykoliv změnit v zápatí našich webových stránek. Více o ochraně osobních údajů zde.
Pomáhají ke správnému fungování webových stránek a k přístupu k jejich zabezpečeným částem. Použití těchto cookies není možné odmítnout.

Umožňují analyzovat využívání webových stránek jejich návštěvníky, za účelem jejich vylepšování. Pomáhají nám získat informace o metrikách, počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.