Podpořte nás
Chci odebírat novinky
15. 1. 2020

Web Mediální rady spuštěn

S lednovou výzvou předsedy Poslanecké sněmovny nominovat 6 nových členů do Rady České televize a 2 členy do Rady Českého rozhlasu spustil NFNZ nový web Mediální rady, který souhrnně popisuje působení a volbu mediálních rad (Rada české televize, Rada Českého rozhlasu, Rada České tiskové kanceláře, Rada pro rozhlasové a televizní vysílání) v ČR.

S lednovou výzvou předsedy Poslanecké sněmovny nominovat 6 nových členů do Rady České televize a 2 členy do Rady Českého rozhlasu spustil NFNZ nový web Mediální rady, který souhrnně popisuje působení a volbu mediálních rad (Rada české televize, Rada Českého rozhlasu, Rada České tiskové kanceláře, Rada pro rozhlasové a televizní vysílání) v ČR.

Proč nás to má zajímat

Ve volbách do mediálních rad se hraje o podobu a nezávislost médií veřejné služby. Radám, ovládaným příznivci určitého politického spektra, hrozí porušování zákonného ustanovení v “poskytování objektivních a všestranných informací pro svobodné vytváření názorů“.

Zákon sice stanovuje, že nominovat členy a členky do Rady ČT a Rady ČRo mohou organizace a sdružení představující „kulturní, regionální, sociální, odborové, zaměstnavatelské, náboženské, vzdělávací, vědecké, ekologické a národnostní zájmy“, v praxi to však vypadá jinak.

Rady ČT a ČRo mají mj. pravomoc volit a odvolávat statutárního zástupce, čímž mohou výrazně ovlivnit zpravodajství.

Více se dozvíte na webu Mediální rady.

Cookies

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory cookies. Bližší informace o cookies získáte po kliknutí na tlačítko „Detailní nastavení“. Můžete si nastavit, které cookies budeme moci používat nebo nám udělit souhlas s používáním všech cookies kliknutím na tlačítko „Povolit všechny“. Nastavení cookies můžete kdykoliv změnit v zápatí našich webových stránek. Více o ochraně osobních údajů zde.
Pomáhají ke správnému fungování webových stránek a k přístupu k jejich zabezpečeným částem. Použití těchto cookies není možné odmítnout.

Umožňují analyzovat využívání webových stránek jejich návštěvníky, za účelem jejich vylepšování. Pomáhají nám získat informace o metrikách, počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.