Kateřina Hrubešová, původní profesí novinářka, čtrnáct let vedla odbornou asociaci sdružující internetová média a digitální agentury - SPIR.
„Kateřina má vynikající znalosti fungování digitálních i tzv. klasických médií z obchodní i obsahové stránky. Během své profesní kariéry nasbírala celou řadu mezinárodních zkušeností a kontaktů, má dlouholetou manažerskou praxi a jasnou vizi,“ komentuje její jednomyslné zvolení do ředitelské pozice předseda správní rady Tomáš Richter.
„Práce pro NFNZ je logickým pokračováním mé dosavadní profesní kariéry, kde se protíná novinářská a manažerská praxe v oblasti médií a internetu. Díky dlouholeté praxi vím, jak fungují média a co potřebují pro své přežití. Věřím, že své zkušenosti budu moci ve Fondu využít pro rozvoj dalších projektů a kultivaci novinařiny v ČR. Zvláště v současné době, kdy jsou média ve velkém ohrožení. Úbytek příjmů se na jejich fungování podepisuje zvlášť drasticky. Fond je tu proto, aby jim pomohl přežít a umožnil jim pracovat, poskytovat čtenářům kvalitní a rychlé informace a nastavil vysokou laťku nezávislé žurnalistiky,” říká Kateřina Hrubešová.
Dosavadní šéf NFNZ Josef Šlerka působil ve vedení nadačního fondu od srpna 2017 a s NFNZ bude i po svém odchodu z pozice ředitele nadále spolupracovat. „Těším se, že budu mít více času věnovat se datovým analýzám českých médií pro NFNZ,“ komentuje své další kroky Josef Šlerka.
“Za celou Správní radu a Kolegium děkuji Josefovi za enormní úsilí, které věnoval fondu po celou dobu, kdy stál v jeho čele. Jsem rád, že jsme se domluvili na pokračování odborné spolupráce jinou formou, takže budeme moct dále jeho znalosti využívat ve prospěch podpory nezávislé žurnalistiky”, dodává Tomáš Richter.
Kateřina Hrubešová se v médiích a v digitálním prostředí pohybuje více než 25 let. Začínala v 90. letech jako odborná novinářka, nicméně ve své profesní kariéře působila jako webová redaktorka a editorka, blogerka, datová analytička, pohybovala se v oblasti PR, marketingu, v public affairs a v managementu firem.
Stála u zrodu digitálního trhu a médií u nás, vedla jednu z největších digitálních agentur a mediazastupitelství, pracovala jak v korporaci, tak ve vydavatelství, ve start-upech a v neposlední řadě v neziskové organizaci, neboť 14 let vedla profesní organizaci Sdružení pro internetový rozvoj. V jejích postojích se prolíná pohled mediálního praktika a fanouška digitálních technologií.