14. 11. 2018 – Webová stránka Mapy médií, která shromažďuje informace o českých médiích a nejrůznějších aspektech novinářské práce a mediální praxe, je již dostupná online. Podobná souhrnná stránka o médiích v širších souvislostech u nás dosud neexistovala. Mapa médií má lidem usnadnit orientaci na mediálním trhu, vysvětluje ředitel NFNZ Josef Šlerka, proč se rozhodl projekt uskutečnit a dodává: „Již v tuto chvíli se jedná o dost robustní nástroj. Stále na něm pracujeme a průběžně jej doplňujeme o různé další aplikace, informace a analýzy. Jedním z našich cílů je posilovat u nás zodpovědnější a kvalitnější novinářskou práci. K tomu je ovšem potřeba vědět, co to ta zodpovědnější a kvalitnější novinařina je a kolik jí tady vlastně máme. A právě na to by nám měla Mapa médií umět alespoň základním způsobem odpovědět.“
Mapa médií je rozdělena do několika základních okruhů. V sekci Blog jsou texty a ankety širšího okruhu spolupracovníků NFNZ, které reflektují situaci na českém i mediálním trhu z mnoha úhlů. V části Analýza a nástroje lze najít mimo jiné velký výzkum Češi a zpravodajství. V něm se dozvíte, kolik lidí u nás vlastně zpravodajství sleduje a kolik ne, jaká je jejich sociodemografická struktura či hodnotová orientace. Kromě této analýzy zde naleznete velkou studii Současné trendy v šíření novinářských informací, kterou pro NFNZ připravil Tae-Sik Kim z Mediálních studií FSS MU. V ní se můžete seznámit s novinkami v oblasti novinářského storytellingu.
Další samostatnou částí webu je sekce pojmenovaná Česká zpravodajská média. V ní se setkáte s pracovní typologií českých médíí. V jiných částech této sekce si můžete vyzkoušet jaký je jazyk našich médií či jak vypadá struktura jejich návštěvnosti.
Projekt Mapa médií vzniká již několik měsíců ve spolupráci s Katedrou mediálních studií a žurnalistiky FSS MÚ a oborem Studia nových médií na FF UK. Jako každý projekt, je i tento v procesu neustálé změny a budeme rádi, když nám budete k němu posílat nápady a připomínky.