Podpořte nás
Chci odebírat novinky
TV Nova
B

TV Nova

Zpět
Česká soukromá televizní stanice, kterou založil Vladimír Železný. TV Nova začala vysílat 4. února 1994. Současným vlastníkem televize je bermudská společnost Central European Enterprises, kterou koupila PPF. Generálními řediteli jsou od roku 2019 Jan Vlček a Klára Brachtlová. Provozuje několik televizních kanálů: Nova Cinema, Nova 2, Nova Action, Nova Gold, Nova Sport 1 a Nova Sport 2. (Zdroj: Wikipedia).

Vlastníkem licence je společnost TV Nova s.r.o. (IČ: 45800456), která spadá pod skupinu CME Media Enterprise, kterou vlastní PPF (IČ: 25099345). Licence je platná do 30.1.2025 a je dostupná na stránkách RRTV (Zdroj: RRTV).

Pro kódování byl vybráno pět zpravodajských pořadů na podzim roku 2022.

  • A

    Snadno dostupná informace o redakci

  • A

    Snadno dostupná informace o vlastníkovi licence a provozovateli

  • A

    Snadno dostupná informace o vlastníkovi

  • A

    Naplnění zákona o rozhlasovém a televizním vysílání a platná licence udělená RRTV

  • A

    Hlavní zpravodajský pořad je důležitou součástí vysílání.

  • A

    Zpravodajský pořad využívá širokou škálu zpravodajských žánrů

  • C

    Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu a to včetně auto-reklamy

    Upoutávky na vlastní pořady a web (tn.cz, Snídaně s Novou, Voyo). Objevují se ale i reportáže odkazující na vlastní pořady (Masterchef, Život ve hvězdách, Střepiny, Víkend, předávání Slavíků). Například z 3.11.2022 0:17:42 Život ve hvězdách – sestřih, co diváky čeká v dnešním díle pořadu, podobný případ i z 26.10.2022 0:30:11 o pořadu Masterchef Česko či 8.11.2022 0:29:35 o pořadu Magazín Víkend. Speciální případ jsou reportáže z 13.11.2022 o předávání Českého slavíka, který Televize Nova vysílala o den dříve. Vzešly z toho dvě reportáže celkem o 6 minutách. V dalším díle byla odvysílaná reportáž o tom, že se předávání Slavíka připravuje.

  • B

    Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud vysílá o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat

  • A

    Titul se vyhýbá zavádějícím popiskům/avízům/headlinům/kraulu

  • B

    Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné

    Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

    Příklad: K umělé dramatizaci či vyvolání emocí u diváka je používána podkresová hudba, například dramatická hudba na začátku reportáže z 3.11.2022 0:10:29 Útok sekerou ve škole ve slovenských Novákách či tklivý podkres v reportáži též z 3.11.2022 0:34:10 Cena Michala Velíška pro Petra Jirouta.

  • C

    Jasně označené výchozí zdroje

    Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

    Příklad: Ve většině případu nejsou ozdrojovány záběry ze zahraničí. Například 11.11.2022 0:26:40 Ukrajinské jednotky o týdnech bojů vchází do Chersonu, nejsou uvedeny ani zdroje u videí ze soc. sítí.

  • B

    Zprávy jsou ověřeny z více zdrojů

    Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

    Příklad: Problém se týká výhradně krátkých bezreportážních zpráv, nejčastěji ze zahraničí, ale i z ČR, Například 24.10.2022 0:17:01 Policisté postřelili 25letého cizince – jako zdroj je uvedeno aktu.cz, jak na záběrech, tak ve voiceoveru, další zdroje ale chybí; žádný zdroj nemá například 24.10.2022 0:17:45 Ve věku 89 let zemřel dirigent Libor Pešek.

  • B

    Důležitost a blízkost zprávy není uměle zvyšována

    Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

    Příklad: K dramatizaci a zvýšení relevance používán přítomný čas při popisu událostí, které dávno proběhly, příkladem je reportáž z 24.10.2022 0:32:39 Na Filipínách během přistávání havarovalo letadlo „Je neděle večer a pasažéři letadla Korean Air cestující na filipínský ostrov Mactan zažívají pořádně dramatické chvíle.“

  • A

    Zprávy nezobecňují ani nezneužívají stereotypů

  • C

    Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky

    Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

    Příklad: Komentování ve zpravodajství například v reportáži z 26.10.2022 0:32:04 o tom, že Adidas rozvázal spolupráci s Kanyem Westem: „Kanye byl jednou z tváří značky 10 let, slávě je teď ale konec, firma s rapperem končí, a to s okamžitou platností, a to si ještě před pár dny Kanye myslel, že na něj nemají páku... Drzý rapper se ale dost přepočítal (...) Podle všeho dnes Kayne vypadl i z amerického seznamu dolarových miliardářů, trochu se tak se svojí důležitostí nejspíš přepočítal.“ Další komentování ve zpravodajství v reportáži z 13.11.2022 0:21:39 Silničáři hlásí, že jsou na zimu připraveni „Jenom na těchto hromadách je tisíc tun soli připravených na zimní údržbu a další se bude navážet. Jenže městské kasy kvůli tomu letos pořádně zapláčou (...) Všichni svorně tvrdí, že jsou dostatečně připraveni, ale znáte to... až první sníh ukáže, jestli tomu tak opravdu je.“

  • A

    S tématem nesouvisející ilustrační, nevhodné či zavádějící záběry

Cookies

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory cookies. Bližší informace o cookies získáte po kliknutí na tlačítko „Detailní nastavení“. Můžete si nastavit, které cookies budeme moci používat nebo nám udělit souhlas s používáním všech cookies kliknutím na tlačítko „Povolit všechny“. Nastavení cookies můžete kdykoliv změnit v zápatí našich webových stránek. Více o ochraně osobních údajů zde.
Pomáhají ke správnému fungování webových stránek a k přístupu k jejich zabezpečeným částem. Použití těchto cookies není možné odmítnout.

Umožňují analyzovat využívání webových stránek jejich návštěvníky, za účelem jejich vylepšování. Pomáhají nám získat informace o metrikách, počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.