← Zpět

Deník B

Internetová verze periodika Deník. Jedná se o regionální noviny, které vydává společnost Vltava Labe Media, a. s., patřící mezi největší vydavatelské domy v České republice. Názvy všech titulů (71 deníků a 24 týdeníků) byly v září 2006 sjednoceny pod jednotný brand Deník, včetně internetové domény Denik.cz. (Zdroj: Wikipedia). Sociální sítě: Facebook.

Vydává Vltava Labe media a.s. (IČ: 01440578). Tu vlastní kyperská Tvali Investments Limited (IČ HE333014). Kyperský obchodní rejstřík uvádí jako ředitele společnost Penta Investments Cyprus Limited (IČ HE324471). Tu podle téhož rejstříku řídí Marek Peterčák a Michal Vrzgula. Podle výroční zprávy společnosti Penta Investment je jejím 99% vlastníkem tato společnost.

Informace o odhadované návštěvnosti webu a její struktuře: Similar Web a Alexa Rank

Podíl obsahu založený na zpravodajství ČTK tvoří v námi analyzovaném vzorku 61 %.

Kódované články jsou z období září 2019 až lednem 2020. Detainí popis metodiky je dostupný zde.

B
Snadno dostupná informace o redakci Není dostupný seznam členů redakce, je ale možné poslat vzkaz redaktorům z prolinku pod článkem.
A
Snadno dostupná informace o organizaci
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Snadno dostupná informace o provozovateli
B
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat. Majitel je ve střetu zájmů, avšak počet článků, které referovaly o podnikání vlastníků společnosti za posledních šest měsíců, aniž by na to čtenář byl upozorněn, překročil 10. Drobné nesrovnalosti byli nalezeny především u regionálním referování o Pente Hospitals

Příklad: Město posílá nemocnici milion korun na vybavení

C
Online zdroje jsou zobrazeny jako hypertextový odkaz Počet původních analyzovaných zpráv, kterým chyběl hypertextový odkaz na původní zdroj, překročil 30 %.

Příklad: Pyrotechnici prohledávali Sněmovnu kvůli nahlášené bombě. Nic nenašli

A
Jasně označené výchozí zdroje
B
Zprávy jsou ověřeny z více zdrojů Počet původních analyzovaných zpráv, které nebyly ověřeny z více zdrojů, se pohyboval mezi 15% až 30 %.

Příklad: Nomofobie: Závislost na mobilním telefonu má stále více lidí

A
Důležitost zprávy není uměle zvyšována
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
B
Zprávy a komentáře jsou jasně oddělené Počet původních analyzovaných zpráv, které směšovaly zprávu a komentář, se pohyboval mezi 15 až 30 %.

Příklad:Predátoři silnic mají shodné rysy, v jejich rukách je auto nabitou brokovnicí

C
Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu
A
Server se vyhýbá zavádějícím titulkům

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.