← Zpět

Reflex B-

Reflex je český společenský týdeník vycházející od dubna roku 1990. Věnuje se široké škále politických, ekonomických, sociálních či kulturních témat z domova i zahraničí. (Zdroj: Wikipedia). Sociální sítě Facebook, Twitter

Vydává CZECH NEWS CENTER a.s. (IČ: 24817236) 50 % jejích akcií vlastní Daniel Křetínský, 40 % Patrik Tkáč, 10 % Roman Korbačka.

Kódováno bylo 100 článků z období od prosinec 2020 do květena 2021. Detailní popis metodiky je dostupný zde.

B
Snadno dostupná informace o redakci Členové redakce jsou uvedeni v sekci Kontakty, avšak prolink Redakce je prolinkován na generický email. Přes prolink autora se čtenář dostane pouze na seznam článků daného autora. Není možné kontaktovat přímo autora."
A
Snadno dostupná informace o organizaci
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Snadno dostupná informace o provozovateli
B
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat Majitel je v konfliktu zájmů, protože podniká v oblastech silně regulovaných státem a má vysoký objem smluv se státem. Společnost Energetická a průmyslová holding, a.s., patřící z 94 % Danielu Křetínskému, podniká v oblasti energetiky, která je typickým příkladem státem regulovaného odvětví. Počet článků, které referovaly o podníkání jednoho z vlastníků, aniž by na to čtenář byl upozorněn, nepřekročil 10.
B
Server se vyhýbá zavádějícím titulkům Počet analyzovaných textů, které nevyhověly tomuto kritériu se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

Příklad: Řekl by Fiala po okupaci v roce 1968, že už nemá smysl spekulovat nad tím, jak by to mohlo být jinak?

C
Online zdroje jsou zobrazeny jako hypertextový odkaz Počet analyzovaných textů, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: Nejslavnější soudy:Prosila, ať nechají žít aspoň nenarozené dítě. Marně. Vražda krásné herečky šokovala USA

C
Jasně označené výchozí zdroje Počet analyzovaných textů, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: Kam zmizela Fabergého vejce? Šikovného klenotníka zabila bolševická revoluce

A
Důležitost tématu není uměle zvyšována
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
B
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné Počet analyzovaných textů, které nevyhověly tomuto kritériu se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

Příklad: Blíží se léto. Nejvyšší čas vyměnit jarního ministra zdravotnictví za letního ministra zdravotnictví

A
Pokud publicistický server obsahuje i rubriky či texty označené jako zprávy, nesmí obsahovat publicistické prvky
C
Jasná identifikace a profesionální zvládnutí názorové publicistiky Počet analyzovaných textů, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: Česká televize by neměla vysílat oslí hýkání a aktivistický kýč jakým je soutěž Eurovize

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.