← Zpět

Reflex B

Reflex je český společenský týdeník vycházející od dubna roku 1990. Věnuje se široké škále politických, ekonomických, sociálních či kulturních témat z domova i zahraničí. (Zdroj: Wikipedia). Sociální sítě Facebook, Twitter

Vydává CZECH NEWS CENTER a.s. (IČ: 02346826). 100 % jejích akcií vlastní CZECH MEDIA INVEST a.s. (IČ: 24817236) 50 % jejích akcií vlastní Daniel Křetínský, 40 % Patrik Tkáč, 10 % Roman Korbačka.

Pro kódování byl vybrán náhodný vzorek 100 článků za období jaro až léto 2022.

A
Snadno dostupná informace o redakci
A
Snadno dostupná informace o organizaci
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Snadno dostupná informace o provozovateli
B
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat Majitel je v konfliktu zájmů, protože podniká v oblastech silně regulovaných státem a má vysoký objem smluv se státem. Společnost Energetická a průmyslová holding, a.s., patřící z 94 % Danielu Křetínskému, podniká v oblasti energetiky, která je typickým příkladem státem regulovaného odvětví.
A
Server se vyhýbá zavádějícím titulkům
C
Online zdroje jsou zobrazeny jako hypertextový odkaz Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: Vrtulník měl za letu chytit kosmickou raketu. Jak první pokud dopadl?

Chybí link na prohlášení ředitele Rocket Lab, nevíme ani, kde autor článku tu citaci vzal.

C
Jasně označené výchozí zdroje Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: Velké ženy Ukrajiny: „Svatá Sofie“, první lékařka na území Rakouska-Uherska

V článku úplně chybí zdroje.

A
Důležitost tématu není uměle zvyšována
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
C
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: České Velikonoce jsou parádní námět pro horor

Není jasné o jaký jde žánr.

A
Pokud publicistický server obsahuje i rubriky či texty označené jako zprávy, nesmí obsahovat publicistické prvky
B
Jasná identifikace a profesionální zvládnutí názorové publicistiky Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

Příklad: Fialova vláda je na čele celoevropského cenzurního tažení

C
Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu Rubrika Zajímavosti

V rubrice Zajímavosti čtenář najde jak redakční obsah, tak tzv. prezentaci klienta, viz odkazy. Není to dostatečně odlišené od redakčního obsahu. .

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.