← Zpět

Hlídací pes A-

HlídacíPes.org je české nezávislé zpravodajské médium. Zabývá se především politickými tématy, zneužíváním moci a problémy úrovně demokracie v Česku. Bylo založeno v dubnu 2014 Ondřejem Neumannem. Je napojeno na Ústav nezávislé žurnalistiky, který vznikl s podporou Nadačního fondu českých průmyslníků (Zdroj: Wikipedie). Sociální sítě: Facebook, Twitter.

Vydavatelství v minulosti získalo podporu od NFNZ. Podrobnější informace jsou dostupné zde (ukončené projekty) a zde (aktuální projekty).

Hlídací pes je projektem Ústavu nezávislé žurnalistiky, z. ú.. (IČ: 03395987), který založil Ondřej Neumann a Lenka Černá.

Kódované články jsou z období od září 2019 do února 2020. Detailní popis metodiky je dostupný zde.

B
Snadno dostupná informace o redakci Chybí možnost kontaktovat emailem přímo redaktory.
A
Snadno dostupná informace o organizaci
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Snadno dostupná informace o provozovateli
A
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat.
A
Online zdroje jsou zobrazeny jako hypertextový odkaz
B
Jasně označené výchozí zdroje Počet analyzovaných zpráv, kterým chyběl jasně označený výchozí zdroj, se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

Příklad: Babišovy děti: premiér chce v Česku početnější rodiny. I tady je ve střetu zájmů

A
Blízkost tématu není vytvářena uměle
A
Důležitost zprávy není uměle zvyšována
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
C
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné. Webu chybí žánrové zařazení článků. Příklad: Ve zpravodajské zprávě Manažeři České televize inkasovali vloni přes 46,5 milionu korun. Víc ČT říct odmítá autor textu vnáší osobní pohled a čtenář tak neví, zda čte komentář či zprávu viz věta 'To však není pravda. Příkladem může být poměrně rozsáhlý text Vadná veřejná služba publikovaný v Orientaci Lidových novin 7. února 2015.'

Příklad: Manažeři České televize inkasovali vloni přes 46,5 milionu korun. Víc ČT říct odmítá

A
Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky
B
Názorová publicistika je propracovaná (např. „sloupek“ by neměl mít jen pár řádků), je z ní jasný nejen názor, ale také argumenty, které k němu autora/ku vedou.

Příklad: Co znamená sólo akce Lenky Bradáčové?

A
Reklama nebo PR články jsou jednoznačně odlišeny od redakčního obsahu
A
Server se vyhýbá zavádějícím titulkům

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.