← Zpět

Hlídací pes A

HlídacíPes.org je české nezávislé zpravodajské médium. Zabývá se především politickými tématy, zneužíváním moci a problémy úrovně demokracie v Česku. Bylo založeno v dubnu 2014 Ondřejem Neumannem. Je napojeno na Ústav nezávislé žurnalistiky, který vznikl s podporou Nadačního fondu českých průmyslníků. (Zdroj: Wikipedia). Sociální sítě: Facebook, Twitter. Vydavatelství v minulosti získalo podporu NFNZ.

Hlídací pes je projektem Ústavu nezávislé žurnalistiky, z. ú. (IČ: 03395987), který založil Ondřej Neumann a Lenka Černá.

Kódováno bylo 100 článků za období červen až listopad 2021. Detailní popis metodiky je dostupný zde.

A
Snadno dostupná informace o redakci
A
Snadno dostupná informace o organizaci
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
B
Snadno dostupná informace o provozovateli IČO spolku je uvedené jen v obchodních podmínkách, není v sekci Kontakty ani Redakce.
A
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat
A
Server se vyhýbá zavádějícím titulkům
A
Online zdroje jsou zobrazeny jako hypertextový odkaz
A
Jasně označené výchozí zdroje
A
Důležitost tématu není uměle zvyšována
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
C
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné Počet analyzovaných textů, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: Vše, co jste chtěli vědět o tornádu na Moravě. ČHMÚ vydal souhrnnou zprávuObecně je nejasné žánrové zařazení rubriky 300 znaků, která sebe označuje za krátké glosy, ale směšuje jak autorské glosy, tak krátké zpráv. Dochází tak k matoucím směšování dvou žánrů, které mají být pro čtenáře zřetelně odděleny.

Příkladem glosy může být: Manuál pro cestu do Číny: pozor na data

Příkladem zprávy: Rakousko: Lockdown od pondělí, povinná vakcína od února

A
Pokud publicistický server obsahuje i rubriky či texty označené jako zprávy, nesmí obsahovat publicistické prvky
A
Jasná identifikace a profesionální zvládnutí názorové publicistiky
B
Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu Na webu pod článkem je vždy sekce Doporučujeme, ve které jsou další články k přečtení, avšak na prvním místě je vždy reklama. Ta je sice označena šedým štítkem se slovem Reklama, ale titulek má stejnou barvu a font a obsahuje fotografii jako ostatní redakční obsah.

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.