← Zpět

Britské listy B-

Britské listy jsou internetové publicistické periodikum. Od roku 1996 vycházely jako rubrika na Neviditelném psu, od roku 2001 se osamostatnily. Zakladatelem je Jan Čulík, který dodnes působí jako šéfredaktor. (Zdroj: Wikipedie). Sociální sítě: Facebook, Twitter

Od roku 2001 je jejich vydavatelem Občanské sdružení Britské listy (IČ: 26519887) o kterém ve veřejném rejstříku nenajdeme žádné informace. Britské listy každý měsíc zveřejňují na webu informace o svém hospodaření.

Kódované články jsou z období od září 2019 do února 2020. Detailní popis metodiky je dostupný zde.

A
Snadno dostupná informace o redakci
C
Snadno dostupná informace o organizaci Na serveru Justice.cz nejsou dostupné žádné dokumenty.
B
Snadno dostupná informace o vlastníkovi Na webu jsou uvedeny stanovy a informace o vlastníkovi, na serveru Justice.cz ale všechny dokumenty chybí.
A
Snadno dostupná informace o provozovateli
A
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat.
C
Online zdroje jsou zobrazeny jako hypertextový odkaz Počet analyzovaných zpráv, kterým chyběl hypertextový odkaz na původní zdroj, překročil 30 %.

Příklad: Ukažme si na primitivy

C
Jasně označené výchozí zdroje Počet analyzovaných zpráv, kterým chyběl jasně označený výchozí zdroj, překročil 30 %.

Příklad: Zatímco Miloš Zeman vysvětluje, proč to nejde, Británie v roce 2019 vyráběla 48.5 procent elektřiny z obnovitelných zdrojů

A
Blízkost tématu není vytvářena uměle
A
Důležitost zprávy není uměle zvyšována
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
C
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné. Počet analyzovaných zpráv, kterým chybělo jasné rozlišení žánru, překročil 30 %.

Příklad: Líný Boris Johnson nehodlá číst vládní dokumenty

C
Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky Počet zpráv, které směšovaly zprávu s publicistickými prvky, překročil 30 %.

Příklad: Po volbách v Durynsku jsou vyhlídky německé i evropské stability nejasné

B
Názorová publicistika je propracovaná (např. „sloupek“ by neměl mít jen pár řádků), je z ní jasný nejen názor, ale také argumenty, které k němu autora/ku vedou.

Příklad: Datum brexitu se blíží. A sakra!

A
Reklama nebo PR články jsou jednoznačně odlišeny od redakčního obsahu
C
Server se vyhýbá zavádějícím titulkům Počet analyzovaných zpráv, které obsahovali zavádějící titulek, překročil 30 %.

Příklad: Rusko a Asad dnes zaútočili na tohoto malého teroristu

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.