← Zpět

Britské listy B-

Britské listy jsou internetové publicistické periodikum. Od roku 1996 vycházely jako rubrika na Neviditelném psu, od roku 2001 se osamostatnily. Zakladatelem je Jan Čulík, který dodnes působí jako šéfredaktor. (Zdroj: Zdroj: Wikipedia). Sociální sítě: Facebook, Twitter

Od roku 2001 je jejich vydavatelem Občanské sdružení Britské listy (IČ: 26519887). o kterém ve veřejném rejstříku nenajdeme žádné informace. Britské listy každý měsíc zveřejňují na webu informace o svém hospodaření.

Pro kódování byl vybrán náhodný vzorek 100 článků za období jaro až léto 2022.

C
Snadno dostupná informace o redakci 77 % článků není podepsáno autorem.
C
Snadno dostupná informace o organizaci Podle justice jde o neaktivní spolek, nemá nahrané žádné listiny.
C
Snadno dostupná informace o vlastníkovi Na webu justice nejsou informace o vlastníkovi média (pravděpodobně kvůli neaktivnímu statusu Občanského spolku Britské listy), ani na webu není vlastník k dohledání.
A
Snadno dostupná informace o provozovateli
A
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat
A
Server se vyhýbá zavádějícím titulkům
C
Online zdroje jsou zobrazeny jako hypertextový odkaz Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: Ruská agrese na Ukrajině: Británie dodá Ukrajině rakety dlouhého doletu

V textu úplně chybí prolinky.

C
Jasně označené výchozí zdroje Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: Dcera kontroverzního britského magnáta českého původu byla odsouzena v USA k dvacetiletému vězení

Článek je celý převzatý z Guardian, v celém textu ovšem není jako původní zdroj uveden. Jediná zmínka o tom, že text není původní se nachází pod textem, kde je odkaz na „zdroj v angličtině/podrobnosti v angličtině“

A
Důležitost tématu není uměle zvyšována
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
C
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: Petr Fiala stále balancuje na hraně prozápadní i nacionalistické rétoriky

Názorová publicistika má být jasně identifikovaná – Blisty nijak nerozlišují články podle žánru, není nikde u článku napsáno, o jaký žánr se jedná.

A
Pokud publicistický server obsahuje i rubriky či texty označené jako zprávy, nesmí obsahovat publicistické prvky
C
Jasná identifikace a profesionální zvládnutí názorové publicistiky Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: Teror v pražském metru

NA

A
Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.