← Zpět

Britské listy B-

Britské listy jsou internetové publicistické periodikum. Od roku 1996 vycházely jako rubrika na Neviditelném psu, od roku 2001 se osamostatnily. Zakladatelem je Jan Čulík, který dodnes působí jako šéfredaktor. (Zdroj: Zdroj: Wikipedia). Sociální sítě: Facebook, Twitter

Od roku 2001 je jejich vydavatelem Občanské sdružení Britské listy (IČ: 26519887), o kterém ve veřejném rejstříku nenajdeme žádné informace. Server Justice.cz uvádí tento spolek jako neaktivní spolek podle § 125a zákona č. 304/2013 Sb. Britské listy každý měsíc zveřejňují na webu informace o svém hospodaření.

Kódováno bylo 100 článků za období červen až listopad 2021. Detailní popis metodiky je dostupný zde.

A
Snadno dostupná informace o redakci
C
Snadno dostupná informace o organizaci Na justici.cz nejsou k dispozici žádné dokumenty.
C
Snadno dostupná informace o vlastníkovi Na webu jsou uvedeny stanovy, ale informace o majiteli nejsou dostupné na webu justice.cz
A
Snadno dostupná informace o provozovateli
A
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat
A
Server se vyhýbá zavádějícím titulkům
C
Online zdroje jsou zobrazeny jako hypertextový odkaz Počet analyzovaných textů, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: Česko je globálně PÁTOU NEJHORŠÍ ZEMÍ SVĚTA co do počtu úmrtí na covid

Médium systematicky neuvádí včas původní zdroj zprávy a to ani v případech, kdy prafrázuje či částečně překládá cizí článek. Ten je odkazován až na konci textu a opět bez textového uvedení zdroje. Činí tak pouze textem: Podrobnosti v angličtině: ZDE.

Příklad: Francouzská levice v prezidentských volbách mele naprázdno

V analýze našeho vzorku jsme nalezly 50 % článků, které byly v podstatě jen převzaté články z jiných serverů bez další přidané novinářské práce.

C
Jasně označené výchozí zdroje Počet analyzovaných textů, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: Portugalsko:Prezident obdržel třetí dávku vakcíny. Ve standardním občanském režimu

A
Důležitost tématu není uměle zvyšována
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
C
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné Počet analyzovaných textů, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: V době, kdy je z ekologických důvodů nezbytně nutné snižovat počet jízd auty, se Fiala chystá omezit studentské slevy na veřejnou dopravu

A
Pokud publicistický server obsahuje i rubriky či texty označené jako zprávy, nesmí obsahovat publicistické prvky
C
Jasná identifikace a profesionální zvládnutí názorové publicistiky Počet analyzovaných textů, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: Když se dáme, bude hůř!

A
Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.