← Zpět

Britské listy B-

Britské listy jsou internetové publicistické periodikum. Od roku 1996 vycházely jako rubrika na Neviditelném psu, od roku 2001 se osamostatnily. Zakladatelem je Jan Čulík, který dodnes působí jako šéfredaktor. (Zdroj: Zdroj: Wikipedia). Sociální sítě: Facebook, Twitter

Od roku 2001 je jejich vydavatelem Občanské sdružení Britské listy (IČ: 26519887). o kterém ve veřejném rejstříku nenajdeme žádné informace. Britské listy každý měsíc zveřejňují na webu informace o svém hospodaření.

Pro kódování byl vybrán náhodný vzorek 100 článků za období jaro až léto 2022.

C
Snadno dostupná informace o redakci 77 % článků není podepsáno autorem.
C
Snadno dostupná informace o organizaci Podle justice jde o neaktivní spolek, nemá nahrané žádné listiny.
C
Snadno dostupná informace o vlastníkovi Na webu justice nejsou informace o vlastníkovi média (pravděpodobně kvůli neaktivnímu statusu Občanského spolku Britské listy), ani na webu není vlastník k dohledání.
A
Snadno dostupná informace o provozovateli
A
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat
A
Server se vyhýbá zavádějícím titulkům
C
Online zdroje jsou zobrazeny jako hypertextový odkaz Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: Ruská agrese na Ukrajině: Británie dodá Ukrajině rakety dlouhého doletu

V textu úplně chybí prolinky.

C
Jasně označené výchozí zdroje Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: Dcera kontroverzního britského magnáta českého původu byla odsouzena v USA k dvacetiletému vězení

Článek je celý převzatý z Guardian, v celém textu ovšem není jako původní zdroj uveden. Jediná zmínka o tom, že text není původní se nachází pod textem, kde je odkaz na „zdroj v angličtině/podrobnosti v angličtině“

A
Důležitost tématu není uměle zvyšována
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
C
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: Petr Fiala stále balancuje na hraně prozápadní i nacionalistické rétoriky

Názorová publicistika má být jasně identifikovaná – Blisty nijak nerozlišují články podle žánru, není nikde u článku napsáno, o jaký žánr se jedná.

A
Pokud publicistický server obsahuje i rubriky či texty označené jako zprávy, nesmí obsahovat publicistické prvky
C
Jasná identifikace a profesionální zvládnutí názorové publicistiky Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: Teror v pražském metru

NA

A
Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Cookies

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory cookies. Bližší informace o cookies získáte po kliknutí na tlačítko „Detailní nastavení“. Můžete si nastavit, které cookies budeme moci používat nebo nám udělit souhlas s používáním všech cookies kliknutím na tlačítko „Povolit všechny“. Nastavení cookies můžete kdykoliv změnit v zápatí našich webových stránek. Více o ochraně osobních údajů zde.

Pomáhají ke správnému fungování webových stránek a k přístupu k jejich zabezpečeným částem. Použití těchto cookies není možné odmítnout.

Umožňují analyzovat využívání webových stránek jejich návštěvníky, za účelem jejich vylepšování. Pomáhají nám získat informace o metrikách, počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.