← Zpět

A2larm A

Alarm vznikl v roce 2013 jako komentářový web kulturního čtrnáctideníku A2. Postupnými kroky se však osamostatnil, stal se online deníkem a kromě komentářů dnes přináší také rozhovory, reportáže, zprávy a analýzy z domova i ze světa. (Zdroj: A2 Alarm (o nás)). Sociální sítě: Facebook, Twitter.

Vydavatelství v minulosti získalo podporu od NFNZ. Podrobnější informace jsou dostupné zde (ukončené projekty) a zde (aktuální projekty).

A2larm vydává A2 o.p.s. (IČ: 27046257), kterou založil Karel Kouba a Lukáš Rychetský.

Kódované články jsou z období od září 2019 do února 2020. Detailní popis metodiky je dostupný zde.

A
Snadno dostupná informace o redakci
A
Snadno dostupná informace o organizaci
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Snadno dostupná informace o provozovateli
A
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat.
B
Online zdroje jsou zobrazeny jako hypertextový odkaz Počet analyzovaných zpráv, kterým chyběl hypertextový odkaz na původní zdroj, se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

Příklad: V kauze Weinstein se potvrdila první obvinění. Co to znamená pro oběti sexuálního násilí?

B
Jasně označené výchozí zdroje Počet analyzovaných zpráv, kterým chyběl jasně označený výchozí zdroj, se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

Příklad: Žena, která ukázala prostředníček na Trumpa, míří do politiky

A
Blízkost tématu není vytvářena uměle
A
Důležitost zprávy není uměle zvyšována
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
A
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné.
B
Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky Počet zpráv, které směšovaly zprávu s publicistickými prvky, se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

Příklad: Obnovitelné zdroje budou brzy dominovat trhům s elektřinou

B
Názorová publicistika je propracovaná (např. „sloupek“ by neměl mít jen pár řádků), je z ní jasný nejen názor, ale také argumenty, které k němu autora/ku vedou.

Příklad: Koks vs. piko. Zemanův venkov bez feťáků a zkažená velkoměsta

A
Reklama nebo PR články jsou jednoznačně odlišeny od redakčního obsahu
A
Server se vyhýbá zavádějícím titulkům

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.