← Zpět

Týden A-

Týden je český časopis se zpravodajským a analytickým zaměřením, vydávaný společností Empresa Media, a.s. (zdroj: Wikipedie. Od dubna 2020 vychází jako měsíčník.

Majitel vydavatelství je politicky exponovaná osoba.

Server Týden.cz provozuje společnosti EMPRESAMEDIA,a.s. (IČ: 26418011). Tu vlastní Jaromír Soukup (51 %) a China International Group Corporation.

Kódované články jsou z období od dubna 2019 do ledna 2020. Detailní popis metodiky je dostupný zde.

A
Snadno dostupná informace o redakci
A
Snadno dostupná informace o vydavateli
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Naplnění tiskového zákona v otázce vydavatele
A
Časopisy využívají širokou škálu žánrů
C
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat. Vlastník média je politicky exponovanou osobou. Médium neoznačuje texty o dalších podnikatelských aktivitách vlastníka.

Příklad:

A
Titul se vyhýbá zavádějícím titulkům
A
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné.
C
Jasně označené výchozí zdroje Počet analyzovaných zpráv, kterým chybělo jasné označení výchozího zdroje, překročil 30 %.

Příklad:

A
Důležitost článku není uměle zvyšována
A
Blízkost článku není vytvářena uměle
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
A
Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky.
A
Názorová publicistika je propracovaná (např. „sloupek“ by neměl mít jen pár řádků), je z ní jasný nejen názor, ale také argumenty, které k němu autora/ku vedou
A
S tématem nesouvisející ilustrační, nevhodné či zavádějící fotografie.
C
Reklama nebo PR články jsou jednoznačně odlišeny od redakčního obsahu Zaznamenali jsme případy, kde označení reklamy chybí úplně.

Příklad:

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.