← Zpět

Téma A-

Téma je společensko-zpravodajský týdeník. Vychází od roku 2014. Téma vydává společnost Mafra, která vydává deníky Mladá fronta DNES, Lidové noviny a Metro. Většinovým majitelem společnosti byl od roku 1994 do roku 2013 německý Rheinisch-Bergische Druckerei und Verlagsgesellschaft GmbH. V červnu 2013 celou skupinu MAFRA koupil podnikatel Andrej Babiš prostřednictvím svého holdingu Agrofert. Příklady potenciálního konfliktu zájmu: Příjemcem všech zisků ze společností AB private trust I a AB private trust II je Andrej Babiš, který je zároveň předsedou vlády České republiky. Společnost Agrofert a.s. a její dceřiné společnosti má v Hlídači smluv uvedené vysoké objemy smluv se státem.

Vydává MAFRA, a.s. (IČ: 27046257). Tu vlastní ze 100 % firma Agrofert a.s. (IČ: 26185610). Tu vlastní z 90 % svěřenský fond AB private trust I (spravuje Zbyněk Průša) a z 10 % svěřenský fond AB private trust II (spravuje Alexej Bílek). Veškeré akcie Agrofertu vlastnil – a do svěřenských fondů vložil – Andrej Babiš. Nad správci fondu dohlíží rady protektorů. U AB private trust I jde o Moniku Babišovou, Václava Knotka a Alexeje Bílka, u AB private trust II o Moniku Babišovou, Václava Knotka a Zbyňka Průšu.

Kódováno bylo pět vydání v období od prosince 2020 do srpna 2021.

A
Snadno dostupná informace o redakci
A
Snadno dostupná informace o vydavateli
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Naplnění tiskového zákona v otázce vydavatele
B
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat Médium je ve střetu zájmů, protože majitel podniká v oblastech silně regulovaných státem a má vysoký objem obchodu se státem. Konečný beneficient je politicky angažovanou osobou.
A
Titul se vyhýbá zavádějícím titulkům
A
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné
A
Jasně označené výchozí zdroje
A
Důležitost článku není uměle zvyšována
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
C
Zpravodajství neobsahuje názory, komentáře a hodnocení Počet analyzovaných článků, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %. Příklad:
A
Jasná identifikace a profesionální zvládnutí názorové publicistiky
A
Všechny texty ve vydání jsou podepsané autorem nebo redakční zkratkou
C
Časopisy využívají širokou škálu žánrů Příklad: Médium prakticky nemá reportáže či názorovou publicistiku.
B
Reklama nebo PR články jsou jednoznačně odlišeny od redakčního obsahu Příklad:

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.