← Zpět

Téma B+

Téma je společensko-zpravodajský týdeník. Vychází od roku 2014. Téma vydává společnost Mafra, která vydává deníky Mladá fronta DNES, Lidové noviny a Metro. Většinovým majitelem společnosti byl od roku 1994 do roku 2013 německý Rheinisch-Bergische Druckerei und Verlagsgesellschaft GmbH. V červnu 2013 celou skupinu MAFRA koupil podnikatel Andrej Babiš prostřednictvím svého holdingu Agrofert. Příklady potenciálního konfliktu zájmu: Příjemcem všech zisků ze společností AB private trust I a AB private trust II je Andrej Babiš, který je zároveň předsedou vlády České republiky. Společnost Agrofert a.s. a její dceřiné společnosti má v Hlídači smluv uvedené vysoké objemy smluv se státem.

Vydává MAFRA, a.s. (IČ: 27046257). Tu vlastní ze 100 % firma Agrofert a.s. (IČ: 26185610). Tu vlastní z 90 % svěřenský fond AB private trust I (spravuje Zbyněk Průša) a z 10 % svěřenský fond AB private trust II (spravuje Alexej Bílek). Veškeré akcie Agrofertu vlastnil – a do svěřenských fondů vložil – Andrej Babiš. Nad správci fondu dohlíží rady protektorů. U AB private trust I jde o Moniku Babišovou, Václava Knotka a Alexeje Bílka, u AB private trust II o Moniku Babišovou, Václava Knotka a Zbyňka Průšu.

Pro kódování byl vybráno pět vydání v roce 2022.

A
Snadno dostupná informace o redakci
A
Snadno dostupná informace o vydavateli
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Naplnění tiskového zákona v otázce vydavatele
B
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat Médium je ve střetu zájmů, protože majitel podniká v oblastech silně regulovaných státem a má vysoký objem obchodu se státem. Konečný beneficient je politicky angažovanou osobou.
A
Titul se vyhýbá zavádějícím titulkům
A
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné
A
Jasně označené výchozí zdroje
A
Důležitost článku není uměle zvyšována
C
Zpravodajství neobsahuje názory, komentáře a hodnocení Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad:

A
Jasná identifikace a profesionální zvládnutí názorové publicistiky
B
Všechny texty ve vydání jsou podepsané autorem nebo redakční zkratkou. Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

Příklad:

C
Časopisy využívají širokou škálu žánrů Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: Médium prakticky nemá žádní reportáže či názorovou publicistiku. Obsahuje především rozhovory.

B
Reklama nebo PR články jsou jednoznačně odlišeny od redakčního obsahu

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.