← Zpět

Reflex B+

Reflex je český společenský týdeník vycházející od dubna roku 1990. Věnuje se široké škále politických, ekonomických, sociálních či kulturních témat z domova i zahraničí. (zdroj: Wikipedia)

Příklady potenciálního konfliktu zájmu:Společnost Energetický a průmyslový holding, a.s., která patří z 94 % Danielu Křetínskému podniká v oblasti energetiky, která je typickým příkladem státem regulovaného odvětví. Společnost Energetický a průmyslový holding a jeho dceřiné společnosti mají v Hlídači smluv uvedené vysoké objemy smluv se státem.

Vydává CZECH NEWS CENTER a.s. (IČ: 02346826). 100 % jejích akcií vlastní CZECH MEDIA INVEST a.s. (IČ: 24817236). 50 % jejích akcií vlastní Daniel Křetínský, 40 % Patrik Tkáč, 10 % Roman Korbačka.

Kódované články jsou z období od dubna 2019 do ledna 2020. Detailní popis metodiky je dostupný zde.

A
Snadno dostupná informace o redakci
A
Snadno dostupná informace o vydavateli
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Naplnění tiskového zákona v otázce vydavatele
A
Časopisy využívají širokou škálu žánrů
B
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat. Majitel je v konfliktu zájmů, protože podniká v oblastech silně regulovaných státem a má vysoký objem smluv se státem.
A
Titul se vyhýbá zavádějícím titulkům
A
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné.
C
Jasně označené výchozí zdroje Počet analyzovaných zpráv, kterým chybělo jasné označení výchozího zdroje, překročil 30 %.

Příklad:

A
Důležitost článku není uměle zvyšována
A
Blízkost článku není vytvářena uměle
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
C
Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky. Počet zpráv, které směšovaly zprávu s publicistickými prvky, překročil 30 %.

Příklad:

C
Názorová publicistika je propracovaná (např. „sloupek“ by neměl mít jen pár řádků), je z ní jasný nejen názor, ale také argumenty, které k němu autora/ku vedou Počet případů, které toto kritérium porušily, překročil 30 %.

Příklad:

A
S tématem nesouvisející ilustrační, nevhodné či zavádějící fotografie.
C
Reklama nebo PR články jsou jednoznačně odlišeny od redakčního obsahu Zaznamenali jsme případy, kde označení reklamy chybí úplně.

Příklad:

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.