← Zpět

Finmag B+

Finmag je český magazín zaměřující se na společenská témata s ekonomickým a politickým přesahem. Vychází jednou za dva měsíce. (Zdroj: Wikipedie)

Vydavatelem je společnost Partners media (IČ: 24780553) spadající pod českou finančně poradenskou společnost Partners Financial Services (IČ: 27699781). Jedinými majiteli Partners Financial Services jsou skrze tři další společnosti Petr Borkovec a Radim Lukeš.

Kódované články jsou z období od dubna 2019 do ledna 2020. Detailní popis metodiky je dostupný zde.

B
Snadno dostupná informace o redakci Není uveden kontakt na jednotlivé členy redakce.
A
Snadno dostupná informace o vydavateli
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Naplnění tiskového zákona v otázce vydavatele
A
Časopisy využívají širokou škálu žánrů
B
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat. V časopise se objevují články od zaměstnanců společnosti Partners bez uvedení, že se jedná o firmu majitele.

Příklad:

A
Titul se vyhýbá zavádějícím titulkům
A
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné.
C
Jasně označené výchozí zdroje Počet analyzovaných zpráv, kterým chybělo jasné označení výchozího zdroje, překročil 30 %.

Příklad:
img src='https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/rating.nfnz.cz/rating-print-publicistika-images/finmag-sources01.png'>

A
Důležitost článku není uměle zvyšována
A
Blízkost článku není vytvářena uměle
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
C
Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky. Počet zpráv, které směšovaly zprávu s publicistickými prvky, překročil 30 %.

Příklad:

A
Názorová publicistika je propracovaná (např. „sloupek“ by neměl mít jen pár řádků), je z ní jasný nejen názor, ale také argumenty, které k němu autora/ku vedou
A
S tématem nesouvisející ilustrační, nevhodné či zavádějící fotografie.
C
Reklama nebo PR články jsou jednoznačně odlišeny od redakčního obsahu Zaznamenali jsme případy, kde označení reklamy chybí úplně.

Příklad:

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.