← Zpět

Euro B-

Euro je český ekonomický týdeník vycházející od roku 1998. (Zdroje: Wikipedie)

Potenciální konflikt zájmu: Vydavatelem týdeníku Euro je Mladá fronta a.s. V Ratingu byly hodnoceny články publikované v číslech časopisu Euro vycházejících v době od září 2019 do ledna 2020. V uvedeném období byl deklarovaným vlastníkem vydavatelství Mladá fronta, a.s. v ČR trestně stíhaný František Savov žijící ve Velké Británii. Společnost má na serveru Justice uvedeno, že je v úpadku a na žádost věřitele s ní bylo zahájeno insolvenční řízení.

Euro vydává společnost Mladá fronta a.s. (IČ: 49240315). Jediným akcionářem je Pavel Boušek.

Kódované články jsou z období od dubna 2019 do ledna 2020. Detailní popis metodiky je dostupný zde.

A
Snadno dostupná informace o redakci
C
Snadno dostupná informace o vydavateli Poslední účetní závěrka je z roku 2017.
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
B
Naplnění tiskového zákona v otázce vydavatele Uvedeno pouze ISSN, chybí IČO.
A
Časopisy využívají širokou škálu žánrů
B
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat. Vydavatelem týdeníku Euro je Mladá fronta a.s. V Ratingu byly hodnoceny články publikované v číslech časopisu Euro vycházejících v době od září 2019 do ledna 2020. V uvedeném období byl deklarovaným vlastníkem vydavatelství Mladá fronta, a.s. v ČR trestně stíhaný František Savov žijící ve Velké Británii. Společnost má na serveru Justice uvedeno, že je v úpadku a na žádost věřitele s ní bylo zahájeno insolvenční řízení.
A
Titul se vyhýbá zavádějícím titulkům
C
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné. Počet analyzovaných zpráv, kterým chybělo jasné rozlišení žánru, překročil 30 %.

Příklad:

C
Jasně označené výchozí zdroje Počet analyzovaných zpráv, kterým chybělo jasné označení výchozího zdroje, překročil 30 %.

Příklad:

A
Důležitost článku není uměle zvyšována
A
Blízkost článku není vytvářena uměle
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
C
Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky. Počet zpráv, které směšovaly zprávu s publicistickými prvky, překročil 30 %.

Příklad:

C
Názorová publicistika je propracovaná (např. „sloupek“ by neměl mít jen pár řádků), je z ní jasný nejen názor, ale také argumenty, které k němu autora/ku vedou Počet případů, které toto kritérium porušily, překročil 30 %.

Příklad:

A
S tématem nesouvisející ilustrační, nevhodné či zavádějící fotografie.
C
Reklama nebo PR články jsou jednoznačně odlišeny od redakčního obsahu Zaznamenali jsme případy, kde označení reklamy chybí úplně.

Příklad:

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.