← Zpět

Právo A

Právo je deník s levicovým zaměřením, který vychází od roku 1991, nejprve pod názvem Rudé právo, od roku 1995 už jen jako Právo. Svým původním názvem navazoval na komunistický stranický list Rudé právo vydávaný do roku 1990. (Zdroj: Wikipedia)

Vydává společnost BORGIS a.s., (IČ: 00564893). Tu vlastní z 58,4 % Silky s.r.o. (IČ: 24854026), z 0,72 % Ing. Zdeněk Porybný a z 33,6 % Seznam.cz, a.s. (IČ: 26168685). Ing. Porybný je stoprocentní vlastník společnosti Silky s.r.o. Zbylých 7,28 % akcií na jméno nemá zveřejněného vlastníka. Seznam.cz, a.s. je vlastněn ze 100 % kyperskou firmou Helifreak limited (IČ HE267937), tu vlastní Ivo Lukačovič a je její ovládající osobou. Vedle toho je ve vedení Helifreak zapsaná i Altruco management limited (IČ ΗΕ 171982) a Altruco limited (IČ ΗΕ 172234) (jako ředitelé obou společností uvedeni Richard Melton, Nicholas Charles Terry a Laoura Michail).

Kódované články jsou z období od září 2019 do ledna 2020. Detailní popis metodiky je dostupný zde.

B
Snadno dostupná informace o redakci Je uvedena pouze část redakce. Chybí seznam všech autorů. Není tak poznat, komu patří zkratky, kterými jsou články podepsány.
A
Snadno dostupná informace o vydavateli
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Naplnění tiskového zákona v otázce vydavatele
A
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat. Majitel není v konfliktu zájmů.
A
Titul se vyhýbá zavádějícím titulkům
A
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné.
B
Jasně označené výchozí zdroje Počet původních analyzovaných zpráv, které jasně neidentifikovaly původní zdroj, se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

Příklad:

C
Zprávy jsou ověřeny z více zdrojů Počet zpráv, které nebyly ověřeny z vícero zdrojů, překročil 30 %.

Příklad:

A
Důležitost článku není uměle zvyšována
A
Blízkost článku není vytvářena uměle
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
A
Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky.
A
S tématem nesouvisející ilustrační, nevhodné či zavádějící fotografie.
A
Noviny využívají širokou škálu zpravodajských a publicistických žánrů
B
Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu Některé PR články se objevují bez řádného označení. Příklad:

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.