← Zpět

Mladá Fronta Dnes A-

Mladá fronta DNES je jeden z nejprodávanějších českých deníků. Od roku 1995 plně vlastněna německým koncernem Rheinisch-Bergische Druckerei- und Verlagsgesellschaft mbH. V červnu 2013 celou skupinu MAFRA koupil podnikatel Andrej Babiš prostřednictvím svého holdingu Agrofert. (Zdroj: Wikipedia)

Vydává MAFRA, a.s. (IČ: 27046257). Tu vlastní ze 100 % firma Agrofert a.s. (IČ: 26185610). Tu vlastní z 90 % svěřenský fond AB private trust I (spravuje Zbyněk Průša) a z 10 % svěřenský fond AB private trust II (spravuje Alexej Bílek). Veškeré akcie Agrofertu vlastnil – a do svěřenských fondů vložil – Andrej Babiš. Nad správci fondu dohlíží rady protektorů. U AB private trust I jde o Moniku Babišovou, Václava Knotka a Alexeje Bílka, u AB private trust II o Moniku Babišovou, Václava Knotka a Zbyňka Průšu.

Kódováno bylo 10 vydání deníků za období článků z období únor až červen 2021.

B
Snadno dostupná informace o redakci Je dostupný pouze kontakt na šéfredaktora, kontakt na autory článků chybí, uveden je pouze obecný email [email protected] Články jsou často podepsány redakční zkratkou, ale v tiráží není uveden seznam autorů, čtenář tak neví, kdo je autorem článku. Příklad:
A
Snadno dostupná informace o organizaci
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Snadno dostupná informace o provozovateli
C
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat. Majitel je ve střetu zájmů, protože podniká v oblastech silně regulovaných státem a má vysoký objem obchodu se státem. Konečný beneficient je politicky angažovanou osbou. Počet článků, které referovaly o podnikání vlastníků společnosti za posledních šest měsíců, aniž by na to čtenář byl upozorněn, překročil 10. Příklad:
A
Server se vyhýbá zavádějícím titulkům
A
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné
B
Jasně označené výchozí zdroje Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu se pohyboval mezi 15 % až 30 % Příklad:
B
Zprávy jsou ověřeny z více zdrojů Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu se pohyboval mezi 15 % až 30 % Příklad:
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
A
Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky
A
Noviny využívají širokou škálu zpravodajských a publicistických žánrů
A
Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu
A
Všechny texty ve vydání jsou podepsané autorem nebo redakční zkratkou

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.