← Zpět

MF Dnes B+

Mladá fronta DNES je jeden z nejprodávanějších českých deníků. Od roku 1995 plně vlastněna německým koncernem Rheinisch-Bergische Druckerei- und Verlagsgesellschaft mbH. V červnu 2013 celou skupinu MAFRA koupil podnikatel Andrej Babiš prostřednictvím svého holdingu Agrofert. (Zdroj: Wikipedia)

Vydává MAFRA, a.s. (IČ: 27046257). Tu vlastní ze 100 % firma Agrofert a.s. (IČ: 26185610). Tu vlastní z 90 % svěřenský fond AB private trust I (spravuje Zbyněk Průša) a z 10 % svěřenský fond AB private trust II (spravuje Alexej Bílek). Veškeré akcie Agrofertu vlastnil – a do svěřenských fondů vložil – Andrej Babiš. Nad správci fondu dohlíží rady protektorů. U AB private trust I jde o Moniku Babišovou, Václava Knotka a Alexeje Bílka, u AB private trust II o Moniku Babišovou, Václava Knotka a Zbyňka Průšu.

Pro kódování byl vybráno pět vydání za období září 2021 - červen 2022.

C
Snadno dostupná informace o redakci Chybí seznam redaktorů a kontakt na ně, v tiráži je jen e-mail na šéfredaktora a pak obecný e-mail [email protected] Navíc pětina článků je podepsaná pouze zkratkou nebo je autorem idnes.cz

A
Snadno dostupná informace o organizaci
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
B
Snadno dostupná informace o provozovateli V tiráži chybí místo vydávání.
C
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat. Majitel je ve střetu zájmů, protože podniká v oblastech silně regulovaných státem a má vysoký objem obchodu se státem. Konečný beneficient je politicky angažovanou osbou. Počet článků, které referovaly o podnikání vlastníků společnosti za posledních šest měsíců, aniž by na to čtenář byl upozorněn, překročil 10.
A
Server se vyhýbá zavádějícím titulkům
A
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné
A
Jasně označené výchozí zdroje
C
Zprávy jsou ověřeny z více zdrojů Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad:

A
Důležitost zprávy není uměle zvyšována
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
B
Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

Příklad:

A
Noviny využívají širokou škálu zpravodajských a publicistických žánrů
A
Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu
A
Všechny texty ve vydání jsou podepsané autorem nebo redakční zkratkou
B
Jasná identifikace a profesionální zvládnutí názorové publicistiky Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

Příklad:

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.