← Zpět

Metro B

Vydává MAFRA, a.s. (IČ: 45313351) Metro je celosvětově vydávaný bezplatně distribuovaný deník. Vychází ve 20 zemích Evropy. V Česku vychází od roku 1997, a to v pracovních dnech v Praze, Brně, Plzni a v dalších 50 městech. Českým vydavatelem deníku je od roku 2007 společnost MAFRA, která je od roku 2013 členem koncernu Agrofert. (Zdroj: Wikipedia). Tu vlastní ze 100 % firma Agrofert a.s. (IČ 26185610). Tu vlastní z 90 % svěřenský fond AB private trust I (spravuje Zbyněk Průša) a z 10 % svěřenský fond AB private trust II (spravuje Alexej Bílek). Veškeré akcie Agrofertu vlastnil – a do svěřenských fondů vložil – Andrej Babiš. Nad správci fondu dohlíží rady protektorů. U AB private trust I jde o Moniku Babišovou, Václava Knotka a Alexeje Bílka, u AB private trust II o Moniku Babišovou, Václava Knotka a Zbyňka Průšu.

Metro je celosvětově vydávaný bezplatně distribuovaný deník. Vychází ve 20 zemích Evropy. V Česku vychází od roku 1997, a to v pracovních dnech v Praze, Brně, Plzni a v dalších 50 městech. Českým vydavatelem deníku je od roku 2007 společnost MAFRA, která je od roku 2013 členem koncernu Agrofert. (Zdroj: Wikipedia)

Pro kódování byl vybráno pět vydání za období září 2021 - červen 2022.

A
Snadno dostupná informace o redakci
A
Snadno dostupná informace o organizaci
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Snadno dostupná informace o provozovateli
C
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat. Majitel je ve střetu zájmů, protože podniká v oblastech silně regulovaných státem a má vysoký objem obchodu se státem. Konečný beneficient je politicky angažovanou osbou. Počet článků, které referovaly o podnikání vlastníků společnosti za posledních šest měsíců, aniž by na to čtenář byl upozorněn, překročil 10.
A
Server se vyhýbá zavádějícím titulkům
A
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné
C
Jasně označené výchozí zdroje Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad:

C
Zprávy jsou ověřeny z více zdrojů Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad:

A
Důležitost zprávy není uměle zvyšována
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
A
Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky
C
Noviny využívají širokou škálu zpravodajských a publicistických žánrů Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: Noviny obsahují hlavně zpravodajství. Publicistika odpovídá spíše lifestylovému časopisu. Obsahují jen minimum rozhovorů. Chybí názorová publicistika, komentáře.

C
Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu

B
Všechny texty ve vydání jsou podepsané autorem nebo redakční zkratkou Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

Příklad:

A
Jasná identifikace a profesionální zvládnutí názorové publicistiky

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.