← Zpět

Lidové noviny B+

Deník Lidové noviny patřil do roku 2013 do koncernu Rheinisch-Bergische Druckerei- und Verlagsgesellschaf­t, který v České republice rovněž vydával deník Mladá fronta DNES. V červnu 2013 celou skupinu MAFRA koupil podnikatel Andrej Babiš prostřednictvím svého holdingu Agrofert. (Zdroj: Wikipedia)

Vydává MAFRA, a.s., (IČ: 45313351). Tu vlastní ze 100 % firma Agrofert a.s. (IČ: 26185610). Tu vlastní z 90 % svěřenský fond AB private trust I (spravuje Zbyněk Průša) a z 10 % svěřenský fond AB private trust II (spravuje Alexej Bílek). Veškeré akcie Agrofertu vlastnil – a do svěřenských fondů vložil – Andrej Babiš. Nad správci fondu dohlíží rady protektorů. U AB private trust I jde o Moniku Babišovou, Václava Knotka a Alexeje Bílka, u AB private trust II o Moniku Babišovou, Václava Knotka a Zbyňka Průšu.

Pro kódování byl vybráno pět vydání za období září 2021 - červen 2022.

C
Snadno dostupná informace o redakci V tiráži vyjmenovaní pouze vedoucí rubrik, ale i ti bez e-mailové adresy, není ani obecná e-mailová adresa na redakci.

A
Snadno dostupná informace o organizaci
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Snadno dostupná informace o provozovateli
C
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat. Majitel je ve střetu zájmů, protože podniká v oblastech silně regulovaných státem a má vysoký objem obchodu se státem. Konečný beneficient je politicky angažovanou osbou. Počet článků, které referovaly o podnikání vlastníků společnosti za posledních šest měsíců, aniž by na to čtenář byl upozorněn, překročil 10.

A
Server se vyhýbá zavádějícím titulkům
A
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné
A
Jasně označené výchozí zdroje
B
Zprávy jsou ověřeny z více zdrojů Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

Příklad:

A
Důležitost zprávy není uměle zvyšována
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
A
Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky
A
Noviny využívají širokou škálu zpravodajských a publicistických žánrů
C
Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu Kromě inzerce graficky upravené tak, aby se co nejvíce blížila redakčnímu obsahu (první screenshot) je k nalezení i „komerční příloha“, která se skládá z PR článku nerozeznatelného od redakční práce jak graficky, tak obsahově, pod kterým je klasická reklama na zadavatele té „komerční přílohy“ (druhý screenshot)

A
Všechny texty ve vydání jsou podepsané autorem nebo redakční zkratkou
A
Jasná identifikace a profesionální zvládnutí názorové publicistiky

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.