← Zpět

Lidové noviny B+

Deník Lidové noviny patřil do roku 2013 do koncernu Rheinisch-Bergische Druckerei- und Verlagsgesellschaf­t, který v České republice rovněž vydával deník Mladá fronta DNES. V červnu 2013 celou skupinu MAFRA koupil podnikatel Andrej Babiš prostřednictvím svého holdingu Agrofert. (Zdroj: Wikipedia)

Vydává MAFRA, a.s., (IČ: 45313351). Tu vlastní ze 100 % firma Agrofert a.s. (IČ: 26185610). Tu vlastní z 90 % svěřenský fond AB private trust I (spravuje Zbyněk Průša) a z 10 % svěřenský fond AB private trust II (spravuje Alexej Bílek). Veškeré akcie Agrofertu vlastnil – a do svěřenských fondů vložil – Andrej Babiš. Nad správci fondu dohlíží rady protektorů. U AB private trust I jde o Moniku Babišovou, Václava Knotka a Alexeje Bílka, u AB private trust II o Moniku Babišovou, Václava Knotka a Zbyňka Průšu.

Pro kódování byl vybráno pět vydání za období září 2021 - červen 2022.

C
Snadno dostupná informace o redakci V tiráži vyjmenovaní pouze vedoucí rubrik, ale i ti bez e-mailové adresy, není ani obecná e-mailová adresa na redakci.

A
Snadno dostupná informace o organizaci
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Snadno dostupná informace o provozovateli
C
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat. Majitel je ve střetu zájmů, protože podniká v oblastech silně regulovaných státem a má vysoký objem obchodu se státem. Konečný beneficient je politicky angažovanou osbou. Počet článků, které referovaly o podnikání vlastníků společnosti za posledních šest měsíců, aniž by na to čtenář byl upozorněn, překročil 10.

A
Server se vyhýbá zavádějícím titulkům
A
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné
A
Jasně označené výchozí zdroje
B
Zprávy jsou ověřeny z více zdrojů Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

Příklad:

A
Důležitost zprávy není uměle zvyšována
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
A
Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky
A
Noviny využívají širokou škálu zpravodajských a publicistických žánrů
C
Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu Kromě inzerce graficky upravené tak, aby se co nejvíce blížila redakčnímu obsahu (první screenshot) je k nalezení i „komerční příloha“, která se skládá z PR článku nerozeznatelného od redakční práce jak graficky, tak obsahově, pod kterým je klasická reklama na zadavatele té „komerční přílohy“ (druhý screenshot)

A
Všechny texty ve vydání jsou podepsané autorem nebo redakční zkratkou
A
Jasná identifikace a profesionální zvládnutí názorové publicistiky

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Cookies

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory cookies. Bližší informace o cookies získáte po kliknutí na tlačítko „Detailní nastavení“. Můžete si nastavit, které cookies budeme moci používat nebo nám udělit souhlas s používáním všech cookies kliknutím na tlačítko „Povolit všechny“. Nastavení cookies můžete kdykoliv změnit v zápatí našich webových stránek. Více o ochraně osobních údajů zde.

Pomáhají ke správnému fungování webových stránek a k přístupu k jejich zabezpečeným částem. Použití těchto cookies není možné odmítnout.

Umožňují analyzovat využívání webových stránek jejich návštěvníky, za účelem jejich vylepšování. Pomáhají nám získat informace o metrikách, počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.