← Zpět

E15 A-

E15 je ekonomický deník, založený na konci roku 2007 vydavatelskou společností Mladá fronta. Od dubna 2016 patří do holdingu Czech Media Invest Daniela Křetínského, Patrika Tkáče a Romana Korbačky. (Zdroj: Wikipedia)

Vydává CZECH NEWS CENTER a.s. (IČ: 02346826). 100 % jejích akcií vlastní CZECH MEDIA INVEST a.s. (IČ: 24817236). 50 % jejích akcií vlastní Daniel Křetínský, 40 % Patrik Tkáč, 10 % Roman Korbačka.

Příklady potenciálního konfliktu zájmu:

  • Společnost Energetický a průmyslový holding, a.s., patřící z 94 % Danielu Křetínskému, podniká v oblasti energetiky, která je typickým příkladem státem regulovaného odvětví.
  • Společnost Energetický a průmyslový holding a jeho dceřiné společnosti mají v Hlídači smluv uvedené vysoké objemy smluv se státem.
  • Kódované články jsou z období od září 2019 do ledna 2020. Detailní popis metodiky je dostupný zde.

    A
    Snadno dostupná informace o redakci
    A
    Snadno dostupná informace o vydavateli
    A
    Snadno dostupná informace o vlastníkovi
    A
    Naplnění tiskového zákona v otázce vydavatele
    C
    Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat. Majitel je ve střetu zájmů, protože podniká v oblastech silně regulovaných státem a má vysoký objem obchodu se státem. Počet článků, které referovaly o podnikání vlastníků společnosti za posledních šest měsíců, aniž by na to čtenář byl upozorněn, překročil 10. Příklad:
    A
    Titul se vyhýbá zavádějícím titulkům
    A
    Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné.
    C
    Jasně označené výchozí zdroje Počet původních analyzovaných zpráv, které jasně neidentifikovaly původní zdroj, překročil 30 %.

    Příklad:

    C
    Zprávy jsou ověřeny z více zdrojů Počet zpráv, které nebyly ověřeny z vícero zdrojů, překročil 30 %.

    Příklad:

    A
    Důležitost článku není uměle zvyšována
    A
    Blízkost článku není vytvářena uměle
    A
    Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
    A
    Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky.
    A
    S tématem nesouvisející ilustrační, nevhodné či zavádějící fotografie.
    A
    Noviny využívají širokou škálu zpravodajských a publicistických žánrů
    A
    Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu

    Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

    Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.