← Zpět

Deník A-

Deník jsou regionální noviny, které vydává společnost Vltava Labe Media, a. s., patřící mezi největší vydavatelské domy v České republice. Názvy všech titulů (71 deníků a 24 týdeníků) byly v září 2006 sjednoceny pod jednotný brand Deník, včetně internetové domény Denik.cz. (Zdroj: Wikipedia)

Vydává Vltava Labe media a.s. (IČ: 01440578). Tu vlastní kyperská Tvali Investments Limited (IČ HE333014). Kyperský obchodní rejstřík uvádí jako ředitele společnost Penta Investments Cyprus Limited (IČ HE324471). Tu podle téhož rejstříku řídí Marek Peterčák a Michal Vrzgula. Podle výroční zprávy společnosti Penta Investment je jejím 99% vlastníkem tato společnost.

PPříklady potenciálního konfliktu zájmu:

  • Řada společností Penty podniká v oblastech regulovaných státem, například Aero Vodochody Aerospace ve zbrojařském průmyslu, Fortuna Entertainment Group v oblasti kurzových sázek a her, Privatbanka v oblasti bankovnictví.
  • Holding Nemos Group má v Hlídači smluv uvedené vysoké objemy smluv se státem.

Kódované články jsou z období od září 2019 do ledna 2020. Detailní popis metodiky je dostupný zde.

A
Snadno dostupná informace o redakci
A
Snadno dostupná informace o vydavateli
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Naplnění tiskového zákona v otázce vydavatele
C
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat. Majitel je ve střetu zájmů, protože podniká v oblastech silně regulovaných státem a má vysoký objem obchodu se státem. Počet článků, které referovaly o podnikání vlastníků společnosti za posledních šest měsíců, aniž by na to čtenář byl upozorněn, překročil 10. Příklad:
A
Titul se vyhýbá zavádějícím titulkům
A
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné.
B
Jasně označené výchozí zdroje Počet původních analyzovaných zpráv, které jasně neidentifikovaly původní zdroj, se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

Příklad:

C
Zprávy jsou ověřeny z více zdrojů Počet zpráv, které nebyly ověřeny z vícero zdrojů, překročil 30 %.

Příklad:

A
Důležitost článku není uměle zvyšována
A
Blízkost článku není vytvářena uměle
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
A
Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky.
A
S tématem nesouvisející ilustrační, nevhodné či zavádějící fotografie.
A
Noviny využívají širokou škálu zpravodajských a publicistických žánrů
B
Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu Nedostatečně označené články s PR nebo reklamním obsahem. Například článek o obchodním řetězci Albert je označen podpisem pi (placená inzerce) a tak působí jako redakční zkratka. Příklad:

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.