← Zpět

Deník N A

Deník N je český nezávislý deník založený v roce 2018. Deník N vychází ve všední dny v tištěné podobě a je dostupný také v placeném digitálním formátu. Jeho vzorem je slovenský Denník N, jehož vydavatel poskytl know-how a drží 33,3 % akcií. (Zdroj: Wikipedia)

Deník N je vlastněn ze dvou třetin českou nadací Independent Press (IČ: 1103009) a z jedné třetiny slovenským Denníkem N, resp. jeho vydávající společností Denník N a.s. Členy správní rady Nadace Independent Press jsou tři ze zakladatelů Deníku N Jaroslav Horák, Libor Malý a Jan Žůrek. Členy dozorčí rady nadace jsou Emil Holub, Kateřina Ronovská a Aleš Zídek.

Českými investory Deníku N byli na počátku Silke a Jaroslav Horákovi, Martin Vohánka, Libor Winkler a Jan Žůrek, následně se k nim připojili Ondřej Fryc, Martin Hájek a Libor Malý. Tito investoři drželi prostřednictvím společnosti Independent Press a.s. 66,6 % akcií ve společnosti N media a. s., která vydává Deník N. (Independent Press a.s.). Své podíly na začátku roku 2021 darovali nové nadaci Independent Press.

Akcie slovenské společnosti Denník N a.s. (IČ: 48112704) vlastní 44 zakladatelů Denníku N, spolumajitelé společnosti ESET Maroš Grund, Rudolf Hrubý, Richard Marko, Peter Paško, Miroslav Trnka a Anton Zajac a členové vedení vydavatelstva.

Mezi zakladatele Deníku N patří i čtyři z dvanácti zakladatelů Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky, který financuje projekt Hodnocení médií. Jedná se o Martina Vohánku, Jaroslava Horáka, Silke Horákovou a Libor Winklera. Deník N v minulosti získal od NFNZ rozvojový grant a grant na projekty Tváře normalizace a Čínský restart – dopady česko-čínského sbližování posledních let.

Pro kódování byl vybráno pět vydání za období září 2021 - červen 2022.

A
Snadno dostupná informace o redakci
A
Snadno dostupná informace o organizaci
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Snadno dostupná informace o provozovateli
A
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat.
A
Server se vyhýbá zavádějícím titulkům
A
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné
A
Jasně označené výchozí zdroje
A
Zprávy jsou ověřeny z více zdrojů
A
Důležitost zprávy není uměle zvyšována
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
A
Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky
A
Noviny využívají širokou škálu zpravodajských a publicistických žánrů
A
Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu
A
Všechny texty ve vydání jsou podepsané autorem nebo redakční zkratkou
A
Jasná identifikace a profesionální zvládnutí názorové publicistiky

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Cookies

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory cookies. Bližší informace o cookies získáte po kliknutí na tlačítko „Detailní nastavení“. Můžete si nastavit, které cookies budeme moci používat nebo nám udělit souhlas s používáním všech cookies kliknutím na tlačítko „Povolit všechny“. Nastavení cookies můžete kdykoliv změnit v zápatí našich webových stránek. Více o ochraně osobních údajů zde.

Pomáhají ke správnému fungování webových stránek a k přístupu k jejich zabezpečeným částem. Použití těchto cookies není možné odmítnout.

Umožňují analyzovat využívání webových stránek jejich návštěvníky, za účelem jejich vylepšování. Pomáhají nám získat informace o metrikách, počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.