← Zpět

Deník N A

Deník N je český nezávislý deník založený v roce 2018. Deník N vychází ve všední dny v tištěné podobě a je dostupný také v placeném digitálním formátu. Jeho vzorem je slovenský Denník N, jehož vydavatel poskytl know-how a drží 33,3 % akcií. (Zdroj: Wikipedia)

Deník N je vlastněn ze dvou třetin českou nadací Independent Press (IČ: 1103009) a z jedné třetiny slovenským Denníkem N, resp. jeho vydávající společností Denník N a.s. Členy správní rady Nadace Independent Press jsou tři ze zakladatelů Deníku N Jaroslav Horák, Libor Malý a Jan Žůrek. Členy dozorčí rady nadace jsou Emil Holub, Kateřina Ronovská a Aleš Zídek.

Českými investory Deníku N byli na počátku Silke a Jaroslav Horákovi, Martin Vohánka, Libor Winkler a Jan Žůrek, následně se k nim připojili Ondřej Fryc, Martin Hájek a Libor Malý. Tito investoři drželi prostřednictvím společnosti Independent Press a.s. 66,6 % akcií ve společnosti N media a. s., která vydává Deník N. (Independent Press a.s.). Své podíly na začátku roku 2021 darovali nové nadaci Independent Press.

Akcie slovenské společnosti Denník N a.s. (IČ: 48112704) vlastní 44 zakladatelů Denníku N, spolumajitelé společnosti ESET Maroš Grund, Rudolf Hrubý, Richard Marko, Peter Paško, Miroslav Trnka a Anton Zajac a členové vedení vydavatelstva.

Mezi zakladatele Deníku N patří i čtyři z dvanácti zakladatelů Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky, který financuje projekt Hodnocení médií. Jedná se o Martina Vohánku, Jaroslava Horáka, Silke Horákovou a Libor Winklera. Deník N v minulosti získal od NFNZ rozvojový grant a grant na projekty Tváře normalizace a Čínský restart – dopady česko-čínského sbližování posledních let.

Pro kódování byl vybráno pět vydání za období září 2021 - červen 2022.

A
Snadno dostupná informace o redakci
A
Snadno dostupná informace o organizaci
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Snadno dostupná informace o provozovateli
A
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat.
A
Server se vyhýbá zavádějícím titulkům
A
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné
A
Jasně označené výchozí zdroje
A
Zprávy jsou ověřeny z více zdrojů
A
Důležitost zprávy není uměle zvyšována
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
A
Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky
A
Noviny využívají širokou škálu zpravodajských a publicistických žánrů
A
Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu
A
Všechny texty ve vydání jsou podepsané autorem nebo redakční zkratkou
A
Jasná identifikace a profesionální zvládnutí názorové publicistiky

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.