← Zpět

Blesk B-

Deník Blesk poprvé vyšel v roce 1992. Jeho vydavatelem je Czech News Center a.s. Od roku 2002 je nejprodávanějším a nejčtenějším celostátním deníkem v České republice. Jedná se o bulvární deník, zaměřený na aktuální zpravodajství, zajímavosti a senzace z ČR i ze světa. (Zdroj: Wikipedia)

Vydává CZECH NEWS CENTER a.s. (IČ: 02346826). 100 % jejích akcií vlastní CZECH MEDIA INVEST a.s. (IČ: 24817236). 50 % jejích akcií vlastní Daniel Křetínský, 40 % Patrik Tkáč, 10 % Roman Korbačka.

Pro kódování byl vybráno pět vydání za období září 2021 - červen 2022.

C
Snadno dostupná informace o redakci Chybí seznam všech autorů. Není tak poznat, komu patří zkratky, kterými jsou články často podepsány. Není možné redaktory kontaktovat

A
Snadno dostupná informace o organizaci
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Snadno dostupná informace o provozovateli
B
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat. Majitel je ve střetu zájmů, protože podniká v oblastech silně regulovaných státem a má vysoký objem obchodu se státem. Články o majiteli zpravidla obsahují informaci o tom, že je vlastníkem média.
A
Server se vyhýbá zavádějícím titulkům

B
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

Příklad:

B
Jasně označené výchozí zdroje Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

Příklad:

C
Zprávy jsou ověřeny z více zdrojů Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad:

A
Důležitost zprávy není uměle zvyšována
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
C
Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad:

C
Noviny využívají širokou škálu zpravodajských a publicistických žánrů Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: Neexistují názorové články, je jen minimum rozhovorů, reportáží nebo kultury. Zahraniční rubrika existuje jen hraničně a neoznačeně.

C
Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu

B
Všechny texty ve vydání jsou podepsané autorem nebo redakční zkratkou Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

Příklad:

A
Jasná identifikace a profesionální zvládnutí názorové publicistiky

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.