← Zpět

Blesk B-

Deník Blesk poprvé vyšel v roce 1992. Jeho vydavatelem je Czech News Center a.s. Od roku 2002 je nejprodávanějším a nejčtenějším celostátním deníkem v České republice. Jedná se o bulvární deník, zaměřený na aktuální zpravodajství, zajímavosti a senzace z ČR i ze světa. (Zdroj: Wikipedia)

Vydává CZECH NEWS CENTER a.s. (IČ: 02346826). 100 % jejích akcií vlastní CZECH MEDIA INVEST a.s. (IČ: 24817236). 50 % jejích akcií vlastní Daniel Křetínský, 40 % Patrik Tkáč, 10 % Roman Korbačka.

Příklady potenciálního konfliktu zájmu:

  • Společnost Energetický a průmyslový holding, a.s., patřící z 94 % Danielu Křetínskému, podniká v oblasti energetiky, která je typickým příkladem státem regulovaného odvětví.
  • Společnost Energetický a průmyslový holding a jeho dceřiné společnosti mají v Hlídači smluv uvedené vysoké objemy smluv se státem.
  • Kódované články jsou z období od září 2019 do ledna 2020. Detailní popis metodiky je dostupný zde.

    C
    Snadno dostupná informace o redakci Chybí seznam všech autorů. Není tak poznat, komu patří zkratky, kterými jsou články často podepsány. Není možné redaktory kontaktovat.
    A
    Snadno dostupná informace o vydavateli
    A
    Snadno dostupná informace o vlastníkovi
    A
    Naplnění tiskového zákona v otázce vydavatele
    C
    Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat. Majitel je ve střetu zájmů, protože podniká v oblastech silně regulovaných státem a má vysoký objem obchodu se státem. Počet článků, které psaly o podnikání jednoho z vlastníků společnosti za posledních šest měsíců, překročil 10.
    C
    Titul se vyhýbá zavádějícím titulkům Počet zavádějících titulků překročil 30 %.
    B
    Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné. Počet původních analyzovaných zpráv, které jasně neidentifikovaly původní zdroj se pohyboval mezi 15 % až 30 %. Příklad:
    C
    Jasně označené výchozí zdroje Počet původních analyzovaných zpráv, které jasně a včas neidentifikovaly původní zdroj, překročil 30 %. Příklad:
    C
    Zprávy jsou ověřeny z více zdrojů Počet zpráv, které nebyly ověřeny z vícero zdrojů, překročil 30 %. Příklad:
    A
    Důležitost článku není uměle zvyšována
    A
    Blízkost článku není vytvářena uměle
    A
    Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
    C
    Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky. Počet zpráv, které směšovaly zprávu s publicistickými prvky, překročil 30 %. Příklad:
    A
    S tématem nesouvisející ilustrační, nevhodné či zavádějící fotografie.
    B
    Noviny využívají širokou škálu zpravodajských a publicistických žánrů Titul obsahuje minimum rozhovorů, zpravodajství je bez širšího záběru na domácí a zahraniční dění, soustředí se pouze na bulvární informace ze života lidí, rubrika komentářů zcela chybí.
    B
    Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu Stránky titulu jsou často přesycené reklamou, tak že se často musí hledat samotný obsah. Inzerenti využívají formát, který simuluje stránku s obsahem a reklama je pak označena stejný fontem, jako název rubriky. Příklad:

    Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

    Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.