← Zpět

Blesk B

Deník Blesk poprvé vyšel v roce 1992. Jeho vydavatelem je Czech News Center a.s. Od roku 2002 je nejprodávanějším a nejčtenějším celostátním deníkem v České republice. Jedná se o bulvární deník, zaměřený na aktuální zpravodajství, zajímavosti a senzace z ČR i ze světa. (Zdroj: Wikipedia)

Vydává CZECH NEWS CENTER a.s. (IČ: 02346826). 100 % jejích akcií vlastní CZECH MEDIA INVEST a.s. (IČ: 24817236). 50 % jejích akcií vlastní Daniel Křetínský, 40 % Patrik Tkáč, 10 % Roman Korbačka.

Kódováno bylo 10 vydání deníků za období článků z období únor až červen 2021.

C
Snadno dostupná informace o redakci Chybí seznam všech autorů. Není tak poznat, komu patří zkratky, kterými jsou články často podepsány. Není možné redaktory kontaktovat. Příklad:
B
Snadno dostupná informace o organizaci Pro vydavatele CZECH NEWS CENTER je k dispozici účetní závěrka 2019, ale nikoli výroční zpráva.
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Snadno dostupná informace o provozovateli
B
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat. Majitel je ve střetu zájmů, protože podniká v oblastech silně regulovaných státem a má vysoký objem obchodu se státem. Články o majiteli zpravidla obsahují informaci o tom, že je vlastníkem média.
C
Server se vyhýbá zavádějícím titulkům Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %. Příklad:
B
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu se pohyboval mezi 15 % až 30 %. Zpravodajské a publicistické žánry musí být jasně odlišitelné například označením stránky, rubriky nebo článků. Příklad:
A
Jasně označené výchozí zdroje
C
Zprávy jsou ověřeny z více zdrojů Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %. Příklad:
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
A
Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky
C
Noviny využívají širokou škálu zpravodajských a publicistických žánrů Neexistují názorové články, je jen minimum rozhovorů, reportáží nebo kultury. Zahraniční rubrika existuje jen hraničně a neoznačeně.
B
Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu Příklad:
A
Všechny texty ve vydání jsou podepsané autorem nebo redakční zkratkou

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.