← Zpět

AHA B-

Aha! je bulvární deník, který vychází od roku 2004. Do roku 2006 vycházel jako týdeník, deníkem je od 1. března 2006. V letech 2004–2007 jej vydávala firma Ebika, od roku 2007 jej vydává Czech News Center (v letech 2007–2014 pod názvem Ringier). Je druhým nejčtenějším bulvárem v Česku. (Zdroj: Wikipedia)

Vydává CZECH NEWS CENTER a.s. (IČ: 02346826). 100 % jejích akcií vlastní CZECH MEDIA INVEST a.s. (IČ: 24817236). 50 % jejích akcií vlastní Daniel Křetínský, 40 % Patrik Tkáč, 10 % Roman Korbačka.

Příklady potenciálního konfliktu zájmu:

  • Společnost Energetický a průmyslový holding, a.s., patřící z 94 % Danielu Křetínskému, podniká v oblasti energetiky, která je typickým příkladem státem regulovaného odvětví.
  • Společnost Energetický a průmyslový holding a jeho dceřiné společnosti mají v Hlídači smluv uvedené vysoké objemy smluv se státem.

Kódované články jsou z období od září 2019 do ledna 2020. Detailní popis metodiky je dostupný zde.

C
Snadno dostupná informace o redakci Chybí seznam všech autorů. Není tak poznat, komu patří zkratky, kterými jsou články podepsány.
A
Snadno dostupná informace o vydavateli
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Naplnění tiskového zákona v otázce vydavatele
C
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat. Majitel je ve střetu zájmů, protože podniká v oblastech silně regulovaných státem a má vysoký objem obchodu se státem. Počet článků, které referovaly o podnikání vlastníků společnosti za posledních šest měsíců, aniž by na to čtenář byl upozorněn, překročil 10.
C
Titul se vyhýbá zavádějícím titulkům Počet zavádějících titulků překročil 30 %. Příklad:
C
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné. Počet článků s nejasným žánrovým rozlišením překročil 30 %. Příklad:
C
Jasně označené výchozí zdroje Počet původních analyzovaných zpráv, které jasně neidentifikovaly původní zdroj, překročil 30 %. Příklad:
C
Zprávy jsou ověřeny z více zdrojů Počet zpráv, které nebyly ověřeny z vícero zdrojů, překročil 30 %. Příklad:
A
Důležitost článku není uměle zvyšována
A
Blízkost článku není vytvářena uměle
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
C
Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky. Počet zpráv, které směšovaly zprávu s publicistickými prvky, překročil 30 %. Příklad: >
A
S tématem nesouvisející ilustrační, nevhodné či zavádějící fotografie.
B
Noviny využívají širokou škálu zpravodajských a publicistických žánrů Titul obsahuje minimum rozhovorů, zpravodajství bez širšího záběru na domácí a zahraniční dění, soustředí se pouze na bulvární informace ze života lidí, rubrika komentářů zcela chybí.
A
Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.