← Zpět

Aha B-

Aha! je bulvární deník, který vychází od roku 2004. Do roku 2006 vycházel jako týdeník, deníkem je od 1. března 2006. V letech 2004–2007 jej vydávala firma Ebika, od roku 2007 jej vydává Czech News Center (v letech 2007–2014 pod názvem Ringier). Je druhým nejčtenějším bulvárem v Česku. (Zdroj: Wikipedia)

Vydává CZECH NEWS CENTER a.s. (IČ: 02346826). 100 % jejích akcií vlastní CZECH MEDIA INVEST a.s. (IČ: 24817236). 50 % jejích akcií vlastní Daniel Křetínský, 40 % Patrik Tkáč, 10 % Roman Korbačka.

Pro kódování byl vybráno pět vydání za období září 2021 - červen 2022.

C
Snadno dostupná informace o redakci Články jsou často podepsané zkratkou, není poznat kterému autorovi patří. Autory tak není možné kontaktovat.

A
Snadno dostupná informace o organizaci
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Snadno dostupná informace o provozovateli
B
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat. Majitel je ve střetu zájmů, protože podniká v oblastech silně regulovaných státem a má vysoký objem obchodu se státem.
C
Server se vyhýbá zavádějícím titulkům Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad:

C
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad:

B
Jasně označené výchozí zdroje Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

Příklad:

C
Zprávy jsou ověřeny z více zdrojů Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad:

A
Důležitost zprávy není uměle zvyšována
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
C
Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad:

C
Noviny využívají širokou škálu zpravodajských a publicistických žánrů Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: Minimum zahraničních zpráv, pokud se vyskytují, jde zejm. o články o celebritách. Žádné reportáže, rozhovory, sloupky, komentáře, názory.

A
Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu
B
Všechny texty ve vydání jsou podepsané autorem nebo redakční zkratkou Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

Příklad:

NA
Jasná identifikace a profesionální zvládnutí názorové publicistiky

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.