← Zpět

Aha B-

Aha! je bulvární deník, který vychází od roku 2004. Do roku 2006 vycházel jako týdeník, deníkem je od 1. března 2006. V letech 2004–2007 jej vydávala firma Ebika, od roku 2007 jej vydává Czech News Center (v letech 2007–2014 pod názvem Ringier). Je druhým nejčtenějším bulvárem v Česku. (Zdroj: Wikipedia)

Vydává CZECH NEWS CENTER a.s. (IČ: 02346826). 100 % jejích akcií vlastní CZECH MEDIA INVEST a.s. (IČ: 24817236). 50 % jejích akcií vlastní Daniel Křetínský, 40 % Patrik Tkáč, 10 % Roman Korbačka.

Pro kódování byl vybráno pět vydání za období září 2021 - červen 2022.

C
Snadno dostupná informace o redakci Články jsou často podepsané zkratkou, není poznat kterému autorovi patří. Autory tak není možné kontaktovat.

A
Snadno dostupná informace o organizaci
A
Snadno dostupná informace o vlastníkovi
A
Snadno dostupná informace o provozovateli
B
Médium nemá být v konfliktu zájmů. Pokud píše o majetku vlastníka či o vlastníkovi, má o tom informovat. Majitel je ve střetu zájmů, protože podniká v oblastech silně regulovaných státem a má vysoký objem obchodu se státem.
C
Server se vyhýbá zavádějícím titulkům Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad:

C
Zpravodajské a publicistické žánry musí být pro čtenáře jasně odlišitelné Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad:

B
Jasně označené výchozí zdroje Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

Příklad:

C
Zprávy jsou ověřeny z více zdrojů Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad:

A
Důležitost zprávy není uměle zvyšována
A
Články nezobecňují ani nezneužívají stereotypů
C
Zprávy nesmí obsahovat publicistické prvky Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad:

C
Noviny využívají širokou škálu zpravodajských a publicistických žánrů Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu překročil 30 %.

Příklad: Minimum zahraničních zpráv, pokud se vyskytují, jde zejm. o články o celebritách. Žádné reportáže, rozhovory, sloupky, komentáře, názory.

A
Reklama je jednoznačně odlišena od redakčního obsahu
B
Všechny texty ve vydání jsou podepsané autorem nebo redakční zkratkou Počet analyzovaných zpráv, které nevyhověly tomuto kritériu se pohyboval mezi 15 % až 30 %.

Příklad:

NA
Jasná identifikace a profesionální zvládnutí názorové publicistiky

Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.

Cookies

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory cookies. Bližší informace o cookies získáte po kliknutí na tlačítko „Detailní nastavení“. Můžete si nastavit, které cookies budeme moci používat nebo nám udělit souhlas s používáním všech cookies kliknutím na tlačítko „Povolit všechny“. Nastavení cookies můžete kdykoliv změnit v zápatí našich webových stránek. Více o ochraně osobních údajů zde.

Pomáhají ke správnému fungování webových stránek a k přístupu k jejich zabezpečeným částem. Použití těchto cookies není možné odmítnout.

Umožňují analyzovat využívání webových stránek jejich návštěvníky, za účelem jejich vylepšování. Pomáhají nám získat informace o metrikách, počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.