Jakým způsobem česká mainstreamová média referují o pandemii? Co se jim daří a o co méně? Jan Motal, odborník na etiku médií z Masarykovy univerzity, napsal pro NFNZ analytický komentář pokrytí koronovirové krize v českých médiích.
Textem od Jana Miesslera z FSV UK zahajujeme pravidelnou mediální kritiku, která bude přinášet texty o práci českých médií a pokusí se pojmenovat jejich nejčastější neduhy. Oslovili jsme celou řadu domácích odborníků, kteří by se měli stát pravidelnými přispěvovateli.
Rád pozoruje běžnou novinařinu na Instagramu, čte hloubkové texty, ale nerad pozoruje naskakování novinářů na agendu, kterou nastolil někdo jiný.
Na české žurnalistice mu vadí neoddělování komentářů od zpravodajství, bulvarizující se tendence, pohled na svět ze zákopů a mentálních bunkrů.
Často lze narazit na informace o propadech v prodaném nákladu českých novin. Srovnání po měsíci, kvartálu, anebo roce ale nevykresluje přesně dramatické změny, kterými tuzemská mediální scéna prochází. V tomto textu proto ukazujeme, jak se prodaný náklad českých novin vyvíjel za delší období – od roku 2006 až do konce roku 2017.
Nekritické přebírání politické agendy, šíření mýtů a dezinformací, bombastické titulky, to jsou jen některé prohřešky české žurnalistiky podle Marie Peřinové.
Bez nezávislých médií se nemůžeme správně rozhodovat. Podpořte nás.
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.